|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Ja undrar om de e nån som vet ett bra sätt o få bort alla tvättrepor?? Va hos en rekond firma o dom ville ha 5000:- för jobbet, är det de enda utvägen?? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Njet prova detta. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Ja tittade på de där men vet inte om ja riktigt vågar de. Finns de nå risker me de?? har aldrig gjort de så... :( |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Försök att få tag i någon äldre bil att träna på. Det är inte farligt att göra på detta viset, lacker tål mera än man tror, och har man lite känsla, och provar sig fram. Och inte använder en roterande maskin utan en occilerande. Man kan förstöra en lack med handpolering också om man bär sig dumt åt och använder fel medel mm. Visst det kostar nån 1000-1500 lapp i inköp,men de "tjänar" man snart in och kan hålla bilen fräsch regelbundet. Men en vanlig polering utan en sk. lackbehandling, bör inte kosta mera än 2000 kronor hos någon rekondare tycker jag. Däremot hela köret typ Ditec mm kostar ju i den prisklassen du nämner. Men det finns ju firmor som gör försäljningspolering/ recond åt bilfirmor och det är ju bara en uppsnyggning så bilen ser fräsch ut vid försäljning. Men det är ju också ett val hur mycket man vill göra själv. ///MVH Hasso Länk |
|
Då e väl o köpa in en maskin o använvda brorsans kadett -88 som kanin :) Tack för tipsen ///Schumi |
|
|
*Tips* Rusta har en maskin för 499:-, ska själv prova den imorgon förhoppnignsvis. :) |
|
| Tipps! Köp den på Micro för 1000:- Ska tydligen vara en kopia av en värsting maskin för typ 4000;- om jag minns rätt... Hursomhelst en mycket bra maskin! | |
|
Samma som på Rusta för 499:-! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Bilrecondaren i sergelgaraget tar 3000:- en uppfräschning av lacken. Dom är riktigt duktiga. | |
|
Ja såg den på rusta o de låter som om de inte nå problem me den så de blir väl o köpa den ///Schumi |
|
|
Har själv en Rustamaskin och den har jag kört med på fyra-fem olika bilar nu. Funkar kanon. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.