AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
551

Styr + till Baslåda E39 Touring?

storken25
Vart tar man den på lämligaste stället?
Behöver man FETING kabel där oxå eller bara på vanliga + kabeln?
Om man inte behövet fet kabel, kan man då ta styr + i från tex lyset??

Det går ingen ström att tala om i denna kabel, enklaste modell duger. Du kan även hitta startspänning bland reläerna ovanför batteriet om du inte vill dra fram till huvudenheten. Lyssna och be någon vrida nyckeln mellan från och första läget några gånger så hittar du rätt relä, bättre än att tjuva från lyset.

FP
storken25
Okej, nu e jag redan klar......tog i från lyset iallafall pga att alla reläer jag mäte på var det konstant ström på. Har kopplat in en aktiv Pioneer sub med högnivå till min org Stereo, vart en GRYYM skillnad faktiskt. Var öite skeptisk till hög nivå men är mer än nöjd! Får kolla vidare där på Remoren imorgon.....började bli mörkt. Tack iallafall!!

MVH
OK. Om du t.ex står med parkeringsljuset på så är steget också igång, onödigt och dra extra ström. Alla reläer har en fast plus på ingången, du skall kolla efter styrning och utgång, där switchas spänningen till/från.

FP
storken25
Jag kollade på båda sidor och hade 12v på båda sidor....?
Det är väl det på höger sida om batteriet med ett plast lock över?
Måste vara där för + ifrån batteriet går direkt dit....
Isf var reläet tillslaget hela tiden. Lyssna efter vilket relä som arbetar när någon vrider på nyckeln. Där finns flera reläer, du har minst fyra anslutningar på varje osv. Sitter även en del vanliga säkringar osv intill. Du skall inte mäta på de stora fördelningssäkringarna med de grova röda kablarna.

FP
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Storken, hur kopplade du in subben då? Finns det nån färdig kontakt eller måste man dra själv?

BMW 4ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.