|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Riktar mig till er som har erfarenhet enligt rubriken.Av nägon underlig anledning så hade min/mina bromstrummor rostat till sig över vintern så jag kom inte ur garaget när det var dags för premiärturen.Genom Jean och Pauls utmärkta sida finns det en utmärkt instruktion om hur det går till,problemet är bara att jag får inte dit bromskivan som om backarna inte vill gå ihop ordentligt,ska man bara fortsätta att spänna vajern under handbromspaken eller ska man rubba läget på inställningskuggen på bromsbackarna eller finns det nåt annat trix så grejorna kommer på plats så jag äntligen kan ta premiärturen. Mv Dic. | |
|
Handbromsen ska alltid justeras ute vid backarna med wiren vid spaken släpp till max, justera sedan ut backarna så dom nyper fast skivan och lossa sedan lite på justeringen, så det släpper bara inte mer. Justera sedan wiren vid spaken så handbromsen tar i rätt läge, bör vara en liten rörelsereserv vid spaken! ///Magnus |
|
| Vad e de för trevlig sida har lite krånglande broms ja me! | |
|
Niklas Olsson: Länk Parkeringsbromsjustering: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tack perfekt sida, snart har man ett digert bibliotek ihopsparat i word!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.