|
|
|
|---|---|
|
inte lätt val detta! en M3 blir förstås sjukt rolig - men dyr som fan. Å andra sidan drar en 330Ci snabbt iväg, vill gärna pilla på 18", M-pkt mm mm.... Någon som kan hjälpa mig i detta svåra val? Känns som om ekonomin går i botten totalt om jag går på en M3, men vaffan det är min drömbil. 330 känns som ett mer klokt val, ska man vara klok o tänka efter verkligen? Får man ens ha sin M3 ifred i stan? synpunkter mottages tacksamt mvh Anders med svåra problem ;-) | |
|
Hej Usch, tänk om man hade sådana problem. Som sagt M3 blir nog snuskigt dyr och får garanterat inte vara i fred. 330´n är ju också trevlig Lycka till mvh |
|
|
Sluta fundera !!! M3 är ju det självklara valet om man fixar det ekonmiskt. Finns nog många som inte kan hålla fingrarna borta från en 330 heller. ///Mmmmmmmmmm |
|
|
Jag vill oxå ha sådana bekymmer!! Varför inte slå till på begagnad M5 e39 för samma pengar. Manligare bil går inte att få för samma pengar. |
|
|
hah - tackar för svar! jag sitter just nu o dreglar mig tokig över specen på en M3 ... ujuj! *suck* |
|
|
Grejen är att en fabriksny m3a inte är så himla dyr. Jag menar visst den går loss på endel i inköp men om det inte är några problem så är det inte så himla mycket dyrare. Som första ägare så kommer servicen inte kosta dig ett smack de första tre åren, du kan säkert också försäkra den för en hyffsad peng. Har du stålarna och vill ha en otrolig bil ta m3an (har du provkört??). Vill du ha en bra bil, för lite mindre pengar kör på 330in. Men du kommer ångra dig varje gång en m3a blåser förbi :) |
|
|
E46 M3 utan tak, roligar BMW är svårt att hitta. ---------------------------------- Länk |
|
|
Valet är självklart, M3. Köper du en 330Ci som förvisso är en mkt bra bil kommer du att sukta efter M3:an hela tiden för den är ännu bättre. Utöver fri service i tre år så får du två års garanti. Det enda som kostar mer för M3 är försäkringen men den behöver inte vara så farlig, jag betalar 5600 SEK/år och då bor jag ändå i Stockholms innerstad. En beganad M5 är naturligtvis ett alternativ men den är klart dyrare på alla sätt och dessutom lär du inte få mer än max 1 års garanti. M5:an är bättre som helhet men i de flesta situationer är M3:an roligare att köra. Å andra sidan är ljudet från en M5 med Kelleners avgas i klass med Ferrari. :) |
|
|
Hej. Eftersom du nämner att du kan köpa M3, så måste det betyda att du kan ta dig råd och köpa en M3:a. Så, mitt tips... M3... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hej! Om man säger så här... Om jag hade pengarna så skulle jag ta M3:an eftersom du får så mkt bil för pengarna. Den piskar lätt andra bilar som kostar uppåt miljonen. Men men det e ju dina pengar *ler* Mvh Tobbe P.S Vem skulle "inte" vilja ha 343hk under huven? =O) |
|
| Jag tycker det helt o hållet beror på hur du ska använda bilen. Jag tror personligen inte jag vilja köpa en M3a att pendlar till jobbet med precis då skulle jag hellre köpa en fullmatad 330. Har du redan en bil att pendla till jobbet i (och det har du ju säkert med alla dina "bekymrar":)) ska du självklart köpa M3an. Det beror alltså helt o hållet på vad du ska använda bilen till enligt min uppfattning. | |
snakeplisken |
Om du tycker att M3 är dyr i inköp hur mycket kommer du då att förlora i värde minskning /år de första två åren säkert 80000 -100000 om du köper en helt ny. tänk på det också om du nu bara har pengar som exackt räker till bilen. |
|
jo, billigt är det inte, inte heller helt genomtänkt, men vaffan. Man lever väl bara en gång? Intressant upplevelse att byta från tajt Z3C till salongskänslan i en 3-serie coupe... ska fundera igenom under helgen... God Jul bmwpower-forumare! :-) |
|
|
Vafan,, Lyssna till hjärtat, inte till hjärnan.... Stämmer i såna här fall)) Man lever en gång, haffa din drömbil, du ångrar dig garanterat annars.... Lycka(o)dig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.