|
|
|
|---|---|
|
Det är så att min larmdosa har gett upp å startspärren gör ju så att det inte går att starta bilen...Finns det nått enkelt sätt att koppla bort startspärren eller finns det nån man kan lämna in dosan till och få den fixad??? Bilen är förövrigt en 528 -85 om det har nån betydelse... ///Jimmy "Kjelle" Larsson PM Racing | |
| kolla på kablarna som går ifrån tändningslåset o se om nån kabel är skarvad o sätt ihop dom igen | |
|
Tjena, Beror lite på vilket DEFA larm du har, men misstänker att det är ett Patriot. Patriotlarmen har strulat mycket. De nyare 820-821 är bättre, men även de har strulat. I vart fall... sök rätt på larmets centralenhet. En av kontakterna har 4 grova kablar. Den röda och svarta är spänning och jord. De andra två skall vara startspärr. Tror att dom är vit/svart och röd/svart. Skarva ihop dessa så kommer bilen att starta igen. Mvh / Andreas |
|
|
Startspärrar skall inte vara enkla att koppla bort, av förklarliga skäl. Ofta mer än en spärrkrets i bilarna, iaf på senare modeller med nyare godkännande. Bättre om ni mailar privat istf att lägga ut infon här tycker jag. FP |
|
|
Håller med Folke faktiskt...dumt av mig å inte skriva det i mitt inlägg.... Men tack för svar....får testa det imorrn... Bästa skulle ju vara om man fick skiten å fungera istället...det är ju sjyst med dosa för å låsa å öppna bilen...hehe... ///Jimmy "Kjelle" Larsson PM Racing |
|
|
Mitt defa har också lagt av. Jag kör med nyckeln för att låsa/låsa upp sen i vintras . Jag tyckte att batterierna i handdosan tog slut lite fort. Men även när de var fräscha gick det sämre och sämre att larma/låsa. Finns det batteri i bilens larmenhet också? Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte! |
|
|
Inget batteri i bilens box. Möjligen fel i sändaren, fick du inte med två st? Radiodelen i mottagaren (bilens box) kan också spöka så det blir kort räckvidd. FP |
|
|
Nyckeln kan ju jag också låsa upp med men jag får ju inte av larmet...det börjar ju tjuta å startspärren hoppar i så jag inte får igång skiten... Jag har testat med nya batterier i dosan men det hjälpte inte... Det konstiga är att det kom ju helt plötsligt...låste upp bilen, låste å nåra minuter senare när jag skulle låsa upp så funkade det inte...hmm Jag fick bara med en sändare av han jag köpte den av...ska höra om han har nå fler som han glömt...är en polare jag köpt den av....eller om han kan höra med den han köpte den av... ///Jimmy "Kjelle" Larsson PM Racing |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.