|
|
|
|---|---|
|
Min navi funkar inte skickar ut skivan efter ett par sekunder. har kollat motstånden som det pratats om men inga fel funna. Men har upptäckt att när skivan snurrar så är det typ ett kluckande ljud någon som vt vad detta kan vara. M V H Michael | |
|
Hej, 100% lasern är trasig! (vanligt fel) mvh george |
|
| Jag tycker nog att det låter mer som ett mekaniskt fel, då det låter konstigt från maskinen. En trasig laser brukar mest ge "Disc error/ Wrong disc" och liknande. Kanske något i mekaniken behöver justeras/ bytas ut? Står det nått på skärmen när skivan matas ut? | |
|
Det låter lite speciellt om många CD-spelare när laserns servo försöker fokusera men inte lyckas, kluckande kan kanske vara ett sånt ljud. FP |
|
| Tack för svaren kan man kolla om lasern är trasig på nåt sätt och någon som vet om man kan byta ut den. | |
|
Som användare: Bara på det sätt som du redan gör. Dem får in på service. Utbute av laser pick-up inga problem, frågan är dock om BMW kan hjälpa till, de vill nog byta hela burken tyvärr. Prova med en radioverkstad av "den gamla" sorten, kan man bara härleda pick-upen till någon tillverkare så är det inga problem, själva delen kosta oftast runt 300-600:- FP |
|
| På en så pass gammal maskin är det väl Philips CarIn eller möjligen VDO Dayton som står för navidatorn? Kolla vad dom anlitar för verkstäder på sina maskiner. Jag borde veta det, men minns inte riktigt... kanske Extern Elektronik? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kluckar, säkert att du inte laddad en sjökarta ?? :)) Nej det var dumt :) Den enda jag vet som ev kan fixa rep på en navi är nog George ovan ett par inlägg. ///MVH Hasso Länk |
| NJae Hasso... du vet... det är ju inte träskrov på en 540, så det borde inte klucka, snarare skvalpa isåfall! ;-) | |
|
Inte för att vara sådan.. Men köp en ny. En MK2 enhet kostar från 1.500 SEk till 2.500. Om du tycker den duger bra. Lämnar du in den så kommer det säkert kosta lite. Kolla börsen här. Finns en hel del att köpa. Mvh kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.