|
|
|
|---|---|
|
Hej på er alla! Nu är M3:an såld, men andra projekt ska eventuellt invadera mitt lilla garage! :-)) har sprungit på en mycket tuff liten replika av en Porsche 718 RSK Spyder. Länk till hur dessa bilar ser ut, bilen är en racerbil från 50 talet, som även gjordes i gatversioner.. Länk Bilen är färdigbyggd, med en borrad & vässad boxer 4:a på 1.8 liter, med dubbla Weber förgasare (ca 115 hk...i en 500 kg tung bil...) Det enda som återstår är slutmontering av delar, samt LACK! Då till min fråga...eftersom det finns så många bilkännare här med bra smak... Jag väger mellan följande färger, vad skulle ni välja? 1. Silvermetallic, vilket är vanligast på dessa bilar...men lite trist tycker jag. 2. Mörkblå 3. Svart metallic Samtliga alternativ skulle troligen få en ca 30 cm bred "shelby style" stripe över mitten av bilen... Dekaler kommer också, med siffror som bilen på bilden, samt övriga emblem. Vore grymt tacksam för lite hjölp, då det är ont om tid, och jag inte vet vad jag ska välja riktigt! Tack på förhand! /Klas | |
|
Hade nog kört på silver. Eller solid svart... Inte för modern färg på en sån bil. /Johan |
|
|
Håller med där...det ska vara diskret & klassiskt. Synd att det inte var engelsk sportvagn, då skulle man nog kört på BRG! |
|
|
Vilket kul projekt, Klas! Spydern är ju bara för läcker!! Jag kan inte vara annat än konservativ i denna fråga och välja silvermetallic. Måste säga att jag har svårt för en Shelby-stripe också. Skulle hellre sett en påmålad vit cirkel med svart tävlingsnummer i så fall. Det kanske finns någon klassisk Spyder som vann någon stor tävling som man kan ta tävlingsnumret ifrån? En fråga, är bilen inregistrerad ännu? Hur funkar det med effekten? Har ett svagt minne av att gränsen går vid 10kW/100kg eller nåt sånt. Rätta mig gärna. Jens |
|
|
Läste nu att du redan planerat siffror och dekaler. Jag tycker att det räcker och at en stripe kan bli för mycket. Gärna som sagt med någon känd race-Spyder som förebild. Jens |
|
|
Glömde det vitkigaste! Bilder! Vi vill se bilder!! :) Jens |
|
| 15W/100kg är den nya gränsen | |
|
Jens. Du har mail! :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.