AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.160

Skinnstolar M-Roadster

Ha
9
Hasse R
BMW Z3M -98
Har en M-roadster med svart och blått skinn. Skinnet på sidovalkarna på stolarna har en tendens att spricka, har hört att det är vanligt. Någon som något tips på hur man åtgärda detta?

Hälsningar

Hasse
eF
900
eFx
520d Touring -09
Hej,

det finns en uppsjö läderbehandlingsprodukter till lädersäten. Lahega har jag hört skall vara bäst enligt tester, men även BMWs egna lädervård fungerar klockrent.

Du bör någon gång om året tvätta och sedan "smörja" skinnet, för att göra det mjukt och följsamt. Har du redan fått sprickor är det nog svårt att få det som nytt, men du förebygger ev. fortsatta problem.

/eFx
rekomenderar BMWs egen läderskum. jag smörjer varannan månad.
av rent intress undrar jag vad beklädnaden till en stol kan gå på hos BMW ? eller hos en sadelmakeare för den delen?
eF
900
eFx
520d Touring -09
Fan jag kollade upp det där någon gång förrut till min gamla M3:a.. jag tror att ersätta allt skinn i inredningen på den skulle gå på ca 20.000kr. Det var alltså stolar fram å bak samt lite smådetaljer. Jag är inte riktigt säker, men jag kommer ihåg att prislappen inte var så jätteblodig..

Så till Z3:an borde det inte kunna kosta speciellt mycket, med bara två stolar..?

/eFx
eF
900
eFx
520d Touring -09
(det var hos en sadelmakare som specialliserat sig på bilklädsel då.. inte bmw.)

/eFx
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Z3M-stolarna har en "skinnöverdragsklädsel" som man själv kan trä på. En M Coupé jag tittade på hade nytt skinn liggande i bagaget efter ett inbrott som man lyckats gnälla sig till då det kommit glas på det befintliga. Så att byta borde vara tämligen enkelt. Hör på BMW vad dom ska ha för en stol, hade varit kul att veta!
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Dessa grabbar fixar ju allt möjligt kul, även nytt cab tak.
Länk

Någon som anlitat dom?

/PG
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jag har pratat med dem angående inklädnad av högtalarkonstruktioner i skinn. Verkar väldigt seriösa!! Har dock ej anlitat dem ännu, men när det är dags så åker jag upp till Motorborgen.

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Killen som får sköta om min bil när jag inte har tid/ork/lust använder sadeltvål för rengöringen och denna har dessutom en smörjande effekt. Billigt och mycket bra resultat!!

En sadel utsätts ju för ännu värre slitage än en bilstol och skinnet är annu hårdare "spännt" så det är nog bra grejer.

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.