AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.067

Coupe = 1:serie

Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Ville bara ventilera min åsikt och säga att nya 1:serien är ruggigt lik Z3 coupe tänk va trevligt att dom äntligen följer upp sin brilljanta design och vågade drag =)
eF
900
eFx
520d Touring -09
Håller med att den liknar Z3 coupé om man ser den från vissa håll.. tycker den e rätt snygg, men har dock aldrig sätt den "live"..

/eFx
Var ute och körde min nya Z3 coupé häromdagen och kom ner till Lernacken (vid Öresunds bron) och där stod ca 50st av 1:serien, blå svarta eller grå. Helt plötsligt var min känsla av märkvärdighet totalt bort blåst...

men vilken är längre...måste väl vara 1.an
eF
900
eFx
520d Touring -09
Skulle tro det..

/eFx
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Enligt info i reportaget så är 1:an ca 20cm längre än Coupén.

Jag håller med om likheten främst över bakluckan och vill tillägga att jag alltid tycker att X5ans akter är mycket lik Coupén. Ser inte X5 bakifrån ut lite som man har tagit en Coupé och sondmatat den med riktigt högoktanigt bränsle?

/Johan

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ser med spänning fram emot trevligare motoralternativ till 1-serien. Då jag alltid velat ha en z3C men inte kunnat pga att jag behöver fler säten. Denna ser ju ut som om man korsar z3C och z4 samt kastat in ett baksäte! Som gjord för mig, men jag nöjer mig inte med en 120... vill ha en 130i...
Hubbe: Om nu 130i kommer tillverkas så kommer den vara omotiverat dyr för sin klass.

Ser man prisskillnaderna i 3 serien så skulle en sådan vagn nästan kosta nästan 300 kkr. Men själva tanken gillar jag skarpt :)

Alternativt en högvarvig 4 cyl valvetronic motor typ 1 serie CSL hade även det varit ett välkommet alternativ.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
det är en intressant observation. hittills så finn det två typer av människor:

- Dem som absolut älskar Z3 Coupen
- Dem som hatar designen.

Det finns sällan någon som är helt oberörd och inte tillhör någon av grupperna ovan.
det kommer vara intressant att se om dem i den senare gruppen kommer att ändra sin uppfattning när den då vågade formen har blivit men i tiden t.ex genom jus 1:serie designen eller för den delen andra märken som har tagit efter i design av sina sportbilar. (det finns en Ford som liknar Z3c samt Crossfire är också lite inspirerad)

32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Wendtan: "Alternativt en högvarvig 4 cyl valvetronic motor typ 1 serie CSL hade även det varit ett välkommet alternativ" hehe, jatack! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.