AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.556

E38 prisras

Scheckheft
Hej
Nur börjar facliftmodellerna komma ner ordentligt i pris. Även hos BMW handlare i Tyskland:
Länk
Hos denna handlare finns en 740 årsm 00 med 14 000 mil med mycket fin utrustning för ca 130 000 kr. Mycket bil för pengarna.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Då är det snart dags att plocka hem en E38 facelift efter alla år man gått och drömt :)

MVH,
E38B12
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
En E38 1999 och framåt måste vara det bästa lyx-/kvalitetsbilsklippet man kan göra på marknaden i dag!

Har kollat på några fina 728 men beslutat att klara mig med sl-kortet ett tag till :-(
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
E38:or är väl något av det mest prisvärda man kan handla för tillfället.

Saknar min E38:a så det värker ibland, är nog en av de skönaste vagnar jag ägt.
Funderar skarpt på en sen E38:a som andra bil nästa gång det är dags för byte.
Enda kruxet är väl egentligen de hyfsat höga försäkringspremierna som drar iväg driftskostnaderna lite väl högt jämfört med en småbil.
...Och det tråkiga är att den börjar bli så himmelskt vanlig bland räser-ungdommar...=/ Men men, E38an måste vara en av de tre bästa bilarna som någonsin byggts och en 01-individual skulle jag inte tacka nej till om jag hade haft råd med värdetappet.

Ny bild 6 Juni-
Länk
Billig & billig, bara för att en bil är mycket billig i inköp vs. värde kan man inte kalla den billig bara för att priset man betalar för själva bilen är lågt, tänk på alla dyra reparationskostnader, försäkring osv.

Det är ju inte utan anledning snart hälften av alla gamla E32or man ser ute på annons är totalt vanvårdade, just för att de var "billiga" att köpa men att ägarna sedan upptäcker att visst ja man skall ju serva bilen också.

Nu behåller nog (hoppas jag) en fin E38a värdet bättre än vad E32 gjorde, då E38 till skillnad från E32 ersattes av en så radikalt förändrad bil som många av oss konservativa istället anser underlägsen den gamla, inte minst utseendemässigt :)

We shall see.

MVH,
E38B12
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
E38B12: man kan ju alltid hoppas men personligen tror jag att e38:an kommer gå samma öde till mötes som e23 och e32 dvs att bilarna inte är vatten värde och annontidningarna överfylls med vanvårdade bilar till vrakpriser och snart står de väl dumpade längs vägarna allt eftersom dom ger upp.

BMW CS #5139
J.L

Tråkigt nog pekar mycket på att det blir som du säger :(

MVH,
E38B12
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Oh lord won´t you buy me a BMW 7-series...
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Till Soki: Finns det ungdomar som har E38? Såna har jag aldrig sett :S
don-salvatore87:
Kom till sthlm, så lär du hitta en o annan ungdoms-E38. I värsta fall så hittar du vissa med neon, dioder o annat. Kul va?=P

Ny bild 6 Juni-
Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Tråkigaste med förfallet på E32 och E38 är att det skapar så många konstiga rykten om bilarna , sånt som "vanligt folk" tror på , som de frågar om och som man måste förklara hur/varför.

tex. : V12:orna går ju bara på 10 cylindrar det har man ju hört , 7-serien är inte värd ett skit för de går bara sönder osv.....

Jag skiter ju i vad vanligt folk tror/tycker sig veta om mina bilar men diskussioner som uppstår kan va rätt jobbigt när det finns så mycket fördomar om en viss bilmodell.

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Jobbar som bilrekondare på Mr.Cap nu och de gillar inte E38/E32 pga att de tycker att många är för sunkiga :(

Soki: Du skojar??????!!!!!!!!
don-salvatore87:
Tyvärr inte...=(
D värsta jag sett var en svart E38 med blåa lysdioder vid grillen samt helsvarta njurar, sänkt, takspoiler, överarbetad frontspoiler ala hamann och nervevade rutor.

Ny bild 10 Juni-
Länk
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Jag har sett en M7a(e38) i stockholm...he he...om ni förstår vad jag menar.
OD
117
ODO
525i -89
Det borde vara dödsstraff på att porra sönder dessa fina diplomatvagnar.....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.