AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
7.815

Nytt reportage på AutoPower - Ett hav av BMW 1-serie

Sida 2 av 3
Bara inte inredningen får en släng av rymdskepp möter "Birstube" som BMW kör med nuförtiden. ;-) Jag tycker att BMW:s senaste bilar är lite väl plastiga i inredningen. Det känns som reglagen i en Toyota Avensis eller liknande. Om man jämför en E46 med en X3 så märks det tydligt. E46 har en fulländad form på instrumenteringen med en helt godkänd kvalitetskänsla. Däremot X3 är nästan lika plastig som en budget Kia eller liknande, samt fullt med ergonomiska misstag. Bangles design pendlar som vanligt mellan föredömligt genialisk och gravt sinnesjuk.
stefannorr
Sidolister får man ju ofta välja om man vill eller inte vill ha på nya bilar verkar de som,ialla fall på honda o några andra märken o kostar ju inte mycke extra
sani: nej jag tror inte att dem fixade det på ett halvår...men han designern jobbade ju åt bmw hela tiden...du vet det är ju inte bara chefsdesignern som designar
Njuren
Hörde från en arbetskamrat som var o jobba i sturup i skåne att BMW har hyrt ett stort område för lanseringen av 1-serie för VIP-folk som ska ske i helgen.I 7 veckor har byggnadsarbetare jobbat med ombyggnad osv.Tyskar är där med o arbetar.BMW var jättenoga med allt skulle vara fint att tom inte så gamla vaskar skulle bytas ut mot nya på toaletterna.Allt ska vara så fräscht som möjligt till helgen verkar det som.
Synd man inte var bjuden ska visst bli ett megakalas

BMW - i nöd och lust
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
alltså en sån där 120d måste jag bara ha! :)

mvh
Anders

PCS #8050
vad kostar en 120d
Firren: Eller nya M1an när den kommer =).

MVh Erik
Löjligt dyr. Hade aldrig köpt en sådan, Man får ju en fullstor bil för det priset. 249,000 för 120d !!! för en liten bil som 1 serien.. Och sedan skall man då ha den utrustning som man vill ha, och vips så är man uppe i 300,000 kr för en bil stor som en Toyota Yaris. Lägg av. Man måste vara från vettet om man köper en sådan bil ju.
Sedan att den är ruggigt ful gör ju inte saken bättre. Den dan jag ser den på vägen kommer man ju bara tänka. Det föds en varje minut...
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Hähäh, smaken är som (_!_) , jag tycker den är tokigt läcker, påminner på ngt sätt om min gamla z3c. M1 tar väl tyvärr för lång tid innan den kommer, 993an ska inte få äta salt i vinter och knarkarbilen vet jag inte riktigt hur länge den överlever min något omilda behandling. Kommunalt är inte en option, så vad gör en stackars villrådig bilsmurf? Jo, han beställer en bil osedd, eller hur? ;)))

bmw_jerry: mina beräkningar verkar hamna i trakten strax under 300'. Får se om jag tycker det är värt det. Men de här lååååånga utrustningslistorna med alla sköna options... ja, jag är världens mest lättlurade kund :)'

Skygazer: nu råkar jag tycka att just Yaris är en grisful bil som gör sig bäst på så långt avstånd att jag slipper se den! Alternativ just nu kanske är en 3-series touring, diesel och med M-front. Men en sån kan lätt dra iväg, och nya ettan känns riktigt fräsch. Dessutom diggar jag Bangles design - ska det vara retro har jag redan en bil som sett i princip likadan ut inuti och utanpå i 40 år :)

mvh
Anders

PCS #8050
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Visst är smaken delad, men inte 17 är 1-serien lika liten som en Yaris - jämför med Corolla för rättvisans skull.

Men varför ska man göra det? Det är som att rata årgångsvin till förmån för Fanta på PET-flaska.
1-serien är ju grymt läcker,har man pengar så får man väl sätta dom på det man tycker om hade jag haft pengar så hade jag nog varit en av idioterna som köpt en.Toyota Yaris brukar väl vara ett av priserna i lotterier där man får välja mellan 1kg kaffe eller en Yaris,dom flesta väljer kaffet.:)
Yaris och 1-Serien är snarlika invändigt....Inne i 1 Serien är den liten. Motorhuven stor, enorm. lååång, men bilden lurar. Den har i alla fall fått mycket kritik i Tyskland för att den är mycket liten i bilen. Att en vuxen man knappt får plats där bak.
Jag sade heller inget om att Yaris e snygg!! för tusan, även jag har smak :-)

Firren: Köper du oxå allt som säljs på TV-Shop? :-)
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Som tidigare nämnts så måste även jag hålla med om att det är lite Yaris stuk på den, iallafall på de bilder jag sett. Något annat som fick mig att verkligen hoppa ur stolen var de gräsliga framlyktorna eller rättare sagt hela kalaset framifrån påminner om en uppsvälld knubbsäl med jätteögon!
Jaha så kom då äntligen 1-serien. Som jag har väntat på den! Men hur ser den ut egentligen? Jo som en Mazda?! fast Mazdan kom för ett år sedan. Mazdan är säkert ingen dålig bil men det krävs nog lite mer än detta för att jag ska skriva på igen för en ny BMW. I besvikelsen armmod återstod bil nr 2 på listan över andrabilar. Ford Fiesta. Stilren kaross, stryrrespons och bränsleförbrukning som är otrolig även med Durashift alternativet. Michelindäck och en underredsbehandling krävdes för att få en acceptabel komfortnivå i kupén. Vill någon köpa Bridgestone B390 195/50x15?
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Skygazer: va, köper inte alla allt bra som visas på TV? ;)

Jag avvaktar fortfarande inte info innan ev beställning, vi får se. Men jag tycker ändå att det är en riktigt intressant bil :)

mvh
Anders

PCS #8050
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En 120dA i A22, Sparkling Graphite metallic med LHBK, Läder Boston färg Havanna(vågat?!) och titan matt lister och extra allt bitte!
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Asken: extra allt med lök? ;)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Firren: extra allt med rå- OCH rostad lök!:)
asken vad kostar bilen med det du beställt och när får du den
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.