|
|
|
|---|---|
|
Nu blir jag tokig... finns ju inget som hjälper... Jag har bytt casterstagen, balansstagen, styrleder, dämpare... men ändå skakar det i 90-105km/h Vad kan det vara?? hjullagren är inget glapp i däcken är balanserade, framvagnsinställning är gjord... Hjälp!!! | |
|
Böt du denna bussningen ? Länk |
|
| Japp... med 750ins bussning.... köptes nya med arm på bildelsinp. hjälpte inte... | |
|
Stödlagret till mellanaxeln? |
|
|
Ovala däck så att balanseringen inte hjälper?? |
|
|
centreringsringar i fälgarna? har upptäckt att BMW är äckligt petiga kan inte fatta varför. har man inte centreringsringarna på plats så vibbar det som satan. Jag höll på bli vansinnig innan jag fick till det. har dock nå helvete i framvagn igen, vibbar just när man börjar bromsa men försvinner sen, vet ej om det e skivan, men då borde det vibba hela tiden, eller om nån bussning e dålig i fravagn. Känns dock inget när jag sliter i däcket varken med händerna kl 6 och 12 eller 9 och 3. /Stefan F |
|
|
Ne inte stödlagret... är i ratten det vibrerar.... jo men jag har provat att byta däck och det hjälper inte... åker desutom med orginalfälgar... 15" så inte centreringsringar... kan bromsskivan göra så att det bara vibrerar i 100?? borde det inte kännas jämt då?? |
|
| kan det vara stötdämpar lagringen?? kände på den nu när jag hade isär den och den glappade inte som jag kunde känna.... | |
|
det här visste ni säkert redan ja snabb läste igenom allt bara men skivorna e ju vind om man bromsar å känner d i ratten... ja ror ju att det är obalans bak eller centrerings ringarna till fälgarna... pezen |
|
Haettman |
Verkar vara ett genomgående tema på många BMW modeller att framvagnen vibrerar. Finns flertalet trådar om detta på forumet. Hade samma problem och då var det ett Broms ok fram som inte gick tillbaka ordentligt, vibrerade lite hela tiden värst mellan 100-120km/h samt kraftigt vid lätt inbromsning. Tog lös oket, renoverade det omsorgsfullt samtidigt som jag bytte skivor efterosm de blivit sneslitna pga. detta. Sen dess är problemet borta. Kan var mycket annat också, sök på ämnet så hittar du fler trådar om liknande problem och andra lösningar. |
| Jo jag har sökt och läst varenda tråd... men hittar ingen som har riktigt samma problem som jag... men jag ska testa att byta bromsskivor och gå över oken... vill ju inte lägga en massa pengar nu när bilen är till salu... har ju redan lagt runt 10000:- på ett år.... | |
|
Jag har haft vibrationer mellan 80-100 både vid acceleration och inbromsning, värst var det när man bromsade, jag balanserade hjulen men det hjälpte inte, men hur som helst så vart jag sugen på nya fälgar, så kompletta hjul införskaffades och voila, vibrationerna var borta? (hade inga ringar på de gamla, men de ska man väl inte behöva om de är anpassade till just e34?, alltså navhålet?) //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.