AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
864

Putsa bakrutan

Ro
10
Robert99
Z3, 1998
På min Z3 är bakrutan repig och lite gradaskig och brunaktig. Kan man ta polish., rubbing eller vad?
Det finns ett speciellt medel att köpa hos BMW för just detta ändamål. Påminner till konsistensen om tandkräm. Gnid ut ett jämnt lager över rutan => låt torka => polera bort.

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Z-träff 21/6: www.autopower.se/forum/topic.asp?id=89456
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Det liknar jäkligt mycket vanlig autosol faktiskt.....

/PG
Tandkräm ska visst vara klockrent. Har förvisso inte provat själv men med tanke på vad en tub kostar så är det ju värt att prova, iaf på en liten yta för att se hur det blir.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Ta då bara inte någon tandkräm som heter exempelvis: "natural white" eller "whitening".........

;-)

/B
Ni
13
Nils-Lennart
Z3 Roadster 2,8 -99
Cosmossvart
Jag har nyligen köpt en Z3´a och köpte BMW´s bakruteputs idag. (105:-) Resultatet blev över förväntan. Visst var det jobbigt att ta insidan men det superbra. Rekommenderas. Gissar att tuben räcker till minst 10 rutor till.

Lennart
Ni
13
Nils-Lennart
Z3 Roadster 2,8 -99
Cosmossvart
Glömde säga att framlyktorna blev repfria och som nya efter putsning med "bakruteputs"

Lennart
Nils-Lennart: Blev det mycket damm av medlet när du behandlade insidan av rutan? Tycker det kritar så förbaskat, men effektivt är det!

Välkommen till forumet förresten!

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Z-träff 21/6: www.autopower.se/forum/topic.asp?id=89456
Ni
13
Nils-Lennart
Z3 Roadster 2,8 -99
Cosmossvart
Jag tyckte inte att det blev något damm över huvud taget. Jag använde en trasa avsedd för att putsa bildskärmar och den absorberar nog dammet väldigt bra.

Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.