|
|
|
|---|---|
|
nu undrar jag är det ett vettigt köp? är den värd 40000? | |
|
glömde en viktig detalj det är en e30 av 87års modell |
|
Gemini__ |
Vilken kaross, årsmodell, skick och utrustning?? Antar att det är en 325i E30 du menar, är det en -88 el. nyare är 40000kr billigt. Otroligt lågt miltal, är det en 325iM och samtidigt bland de sista årsmodellerna är 40000kr småpotatis. Mvh: Thomas |
|
Fem år avställd betyder väl förmodligen också att bilen inte heller varit startat eller iaf inte körd på fem år? Räkna in oljebyte, alla möjliga filter, packningar, kanske bromsar, etc etc etc... En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! |
|
|
räkna med att byta samtliga oljor och vätskor, remmar (inkl. kamrem) bromsskivor och ok är kanske lite rostiga...däcken kanske är kassa? kan bli en del utgifter för att få igång den igen...men åk och kolla på den först, är den hyfsat rostfri och allt stämmer så hade jag slått till, men jag hade nog räknat med en 10000 ca (beroende på hur mycket som måste bytas) för att få den i fräscht skick igen, beroende på hur mycket du kan mecka själv också... MVH Johan K |
|
Nöjd E30 ägare |
40000 för en E30 med så låga mil, KÖP!! Själv kör jag en 325 från 89, med exakt 9000 mil på mätaren, jag köpte min vid 8200 mil för betydligt mer än 40000 kr, du har garanterat en kul sommar bil i många år:) Lycka till. Tycker om att höra sexan sjunga ut sin ljuva sång:) |
|
Vansinnigt dyrt för en bil som i princip måste renoveras maskinellt! Dessutom "gamla looken". Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| rena skämtet 40tusen? Blir en riktigt glad säljare iallafall. | |
|
hoppas att ni skojar som tycker det är billigt med 40.000 för en e30! BMW CS #5139 |
|
|
20.000:- Max I'd rather be dead and cool, than alive and uncool. |
|
| Jag kanske är lite väl trött nu.. men jag antar att folk försöker vara lite ironiska så här på kvällen/natten!? | |
|
Omkring 30k tycker ja att den borde va värd. För 20K så får man en risig 325 E30. Mvh Tobias |
|
|
En lågmilad bil är alltid värd mer pengar en en ren bruks bil. Har den sen förvarats i värme garage så brukar inte rosten kommit igång. Bussningar mm har garanterat klarat sig! Är bilen inte körd, så får bromsarna gås över...(motionera upp ok ev svarva skivorna/byta skivor) Kamrem...byter man inte alltid rem,vätskor när man köpt en ny-beg bil?? Maskin-låda-bakaxel behöver garanterat inte renoveras...om den stått utan olja utomhus så...kan det börjat rosta. Min ena e12 har stått avstäld i över 10år utomhus...och den sprakade igång! Ingen rost i den maskinen och faktiskt inget spec oljud. Lite tryckade på bromspedalen-rullande på bilen så tog bromsarna igen. Hur är bilen förvarad spelar stor betydelse, har den stått utomhus på en gräsmatta under något träd. Då är den troligen kass. Men har det stått avstäld i tempererat garage...då är den värld sina pengar. Att bara kasta in en summa...si å så mkt är en ovanlig bil värd är svårt. En e30 etusiast som jagar en lågmilad e30 betalar mer än genomsnitts köparen...medan en som kör en NY bmw tycker att det bara är gammalt skit! Och håller man nere milen på den även i fortsättningen så...lär en sådan bil garanterat inte tappa värde (om den är i fint skick) /Pelle |
|
|
"Måste renoveras maskinellt" ?!? Att en bil stått avställd innebär inte att den faller isär, åtminstone inte om den står i varmgarage.. Själv behövde jag bara byta däcken och bensinen som fanns i tanken på en mb 280ce '75 som stått avställd 15 år utan att rulla mer än några meter.. |
|
|
En bil som stått still länge mår ALDRIG bra i packningar och dyl, Kan verka märkligt,bromsar kärvar,soppapumpar torkar ihop,det kan t.o.m rosta ihop i hjullagren om det inte var smort innan den ställdes undan + Mycket annat ,OCH ´jag vet att det är så för jag köpte en sån bil för två år sedan ,MEN ett bra pris avgör!!! Bjud säljaren 20 papp för den ,så får du väl se vad han säger Hellre dö än fega! |
|
|
30k är den absolut värd. Om det inte är några skavanken i övrigt Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
En bil med sånt lågt miltal är ju inte helt vanlig! Men frågan är ju som sagt hur mycket som behöver bytas/renoveras? Då kanske den kostat dig 50.000kr sen! Är det värt dom pengarna? Hade jag en sån e30 med det miltalet, och låt säga att den skulle vara i utsökt skick, då skulle man knappt våga köra med den =) Utifall det skulle hända något vill säga! Dessutom kan det bli trisst om nån skulle köra på en och bilen blir inlöst... kul att få ut 20.000 när bilen kostat en 50.000kr... Då ska man ju se till att få den värderad på nåt sätt! Själv gav jag 16.000kr för min 325. En 89, sv-såld ca 20.000mil, 2-dörrars, m.m. Ingen utställnings bil direkt men super fin för dom pengarna ialla fall.... Skulle väl kunnat sålt själv för 25.000 efter åt. |
|
| Tycker det är för dyrt för en 87a i alla fall | |
|
Man kan i realiteten köra slut på en bil på färre mil än 8000... Var lika kritisk mot denna som vilken annan bil som helst. 40000 kan vara helt rimligt, men inte utan att ha helhetsbilden klar för sig. ........... Kjell Tidigare forumräv - Och deklatrimmare - Nu svikit till förmån för TCS |
|
|
En fin lågmilad och svensksåld E30 325 ca 30-35 tusen anser jag. Men då ska den vara välskött. DOCK avser jag en 88 eller senare. En 87 har ett mindre attraktivt utseende så säg max 30k. 40k ÄR drömpriser för E30, såvida inte cab. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Jag Köpte min 318iK för 5000:- då hadde den inte rullat 10000 än. Det var ett klipp, men till saken: om bilen e fräsh och inte sönderrostad och går bra i motor och låda så låter inte 30-35k som ett huga-pris. *För att du älskar att köra* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.