|
|
|
|---|---|
|
Grrr.. Det är säkert inte bara jag som irriterat mig över detta varje gång jag fyller diesel. Det är nästan alltid massa diesel på kranen. Är detta pga att alla som kör diesel grisar mycke mer än alla andra bilister, eller är det pga att dieseln är sämre på att "dunsta" än bensin? Måste ju alltid ha en handske klar när man ska tanka. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk | |
|
ja man kan ju faktiskt undra vad det beror på har samma problem när jag tankar min lilla Lupo sdi men vissa mackar har ju engångs handskar vid pumparna. BMW CS #5139 |
|
|
Diesel dunstar sämre, är tjockare och kladdigare :) Om du häller ut lite bensin på en fläck är den borta inom 5 min.. Gör du samma sak med diesel har du en hinna av fett där som ligger kvar läääänge. |
|
|
Alla byggjobbare som skall ha diesel kommer in med skitiga händer, när dom såväl tankar som betalar, min erfarenhet från OKQ8.... En del kunder klagar ibland över det ;) // Simon |
|
|
Sant som ni säger att den är en annan vätska, men hur fasen klarar man att kladda upp på handtagen ändå? Står dom en meter från bilen och prövar att kasta i dieseln eller?? :-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Diesel er simpel olje...et billig restprodukt fra bl.a bensinproduksjon...derfor det engelske uttrykket "derv drinker" :-) "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hosse:En del människor har ju "samma" problem med smörkniven :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Men jag måste ändå säga att just dieselpumpshandtagen har mycket lättare att "läcka" än vanliga bensinpumpshandtag. Det kvittar om man tankar nere i södra, mellersta eller norra Sverige! I 2 fall av 3 när jag tankar så får jag alltid torka av händerna efteråt! |
|
|
Hasso; LOL eller med glassen i baksätet:-) Jaja, detta sätter ju begränsningar för den traditionella korven i macken efter tankning. Diesel smaken på den är ingen höjdare.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hosse: Jag skickar över 1krt engångshandskar till dig.Håller med dig jag har ännu aldrig tankat diesel utan att man luktar efteråt,kan det ha med att göra att dieseln skummar/stänker mer samtidigt som den avdunstar långsammare. ----- Mvh Nisse Länk |
|
|
b m; Haha, det är väl den enkla lösningen ja:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
| diesel skummar å skvätter, dessutom så "kryper" den, som rostolja t.ex. är sedan skarven mellan handtaget och slangen inte helt tät... vilket den ofta inte är, kanske för att slangarna är så långa så man snurrar å vrider fram och tillbaka. kan jag ha lite rätt iallafall? :) | |
|
Fan kommer ju inte våga tanka nya bilen :( /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.