|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Gemini__ |
Kommer till träffen, hoppas på fint väder bara =) Mvh: Thomas Svenska M5 E34 registret: Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Gemini:)) Uppskattas då det jag sett av din vagn på bild imponerar !! ///MVH Hasso Länk |
|
Gemini__: Låter kul att du också kommer på träffen. Om vädret är bra så kommer jag med min M5, en kompis med sin 540 och kanske en annan M5 3,8 också. //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
| Får se om man vågar dyka upp med "oputsad" bil.. | |
|
Klart man vågar! ;) Själv blir jag tvungen att komma i den alldeles standard E38'an, tiden har inte räckt till att få ordning på trenollan eller nytt avgas på Highlinen. Surt... men, men, det är ju en BMW i alla fall! :) |
|
D-diddy |
efter den här skitsommaren så tror jag inte det varit några putsorgier i några garage. (med undantag av hassos då kanske) ;0) David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Så, snart är det dags att åka och har en liten fråga??? Vad heter skolan som vi ska träffas???? D-diddy behöver veta om du verkligen ska åka förbi Biltema Örebro??? annars åker jag på en gång till träffen härifrån.. Något annan som har lust att träffas på biltema Örebro för att sedan tar den gamla vägen till träffen??? Jag har inte varit en ända gång i Örebro så skulle underlätta en hel del att träffa någon där som kan vägen till träffen!!!! M.V.H MAuricio |
|
Gemini__ |
Hasso: Det var kul att höra. Men kan inte lova att det är någon superputs på prylarna imorgon. Tvättade å donade lite med bilen idag. Precis när jag blev klar kom regnet, riktigt kul =) Schnitzer: Ja, vi får hoppas på fint väder. Skulle vara intressant att kika på din och brorsans vagnar. Vart exakt i Odensbacken skall vi träffas? Mvh: Thomas Svenska M5 E34 registret: Länk |
|
Thomas, Snett emot ICA och Jakobssons möbler, på skolans parkering med infart från rondellen med väderkvarnen (finns inte så många rondeller i Odensbacken). Välkommen Göran |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Just nu har jag solsken och + 19, men det har regnat nästan hela morgonen, men med lite flyt så börjar det lätta på nu. Maurixt fixa en vägkarta på en mack och i Odensbacken finns bara en "väg" ;)) Skolan ligger i princip mitt emot Jakobssons möbler , ICA mm - Du kommer på 50 heter den väl numera norrifrån fortsätt på den rakt genom Örebro, du kommer att passera järnvägsstationen på höger sida så småningom. När gatan/vägen Östra bangatan går över Svartån så kommer du till ett stor korsning som du ska vänster i in på Rudbecksgatan, Sedan åker du på Rudbecksgatan som så småning blir Norrköpingsvägen med lite rondeller mm innan du lämnar Örebro Sedan är det ca 1,5 mil till Kvarntorpskorset, som visst nu ska bli rondell där där du vänster mot Katerineholm sedam kör 1,5-2.0 mil så kommer Odensbacken på vänster sida så småningom. Lättast att beskriva vägen så. tror jag. Du kan även gå in på gula sidorna www.gulasidorna.se och under kartor få en vägbeskrivning att skriva ut. ///MVH Hasso Länk |
|
Nu börjar solen skina!!!!!!! Sitter 2,5 mil från odensbacken |
|
Gemini__ |
Göran: Tack, då ska jag försöka hitta dit =) Svenska M5 E34 registret: Länk |
|
ok då, har fixat redan en karta så det är bara att åka!!!! jag tänker ta vägen 207 från örebro till odensbacken. I alla fall det var det som min karta på dator rekomenderade!!! här regnar mycket i ludvika just nu. Tänkte fixa lite med bilen med var är det för meningen att tvätta bilen när den ska bli skitig på en gång!!! M.V.H Mauricio |
|
|
Maurixt: Tyvärr kommer jag inte alls från Biltemahållet, så det blir en rejäl omväg om jag ska åka förbi där innan. Men du får gärna ringa mig på 070-9839820 om du får problem att hitta, det är egentligen inte så svårt, men det är klart, det är ju inte superskyltat direkt. I övrigt så ser väl nästan solen ut att kunna hålla i sig, med lite tur så slipper vi få kaffet utspätt med uselt regnvatten! :) |
|
|
Det är 207:an som är smidigast att åka? Eller ska vi karlstad-resenärer hellre ta via Kumla? Vilket går snabbast? www.freewebs.com/e34m5 - M5 E34 registrets nya hemsida!! - M5 E34 Limousine register - |
|
D-diddy |
jag kommer att kunna vara vid biltema 17.30 David du kan maila mig ditt mobilnummer till dhob(snabelA)hotmail(punkt)com "The unattainable is invariably attractive" |
Från Karlstad så skulle jag åka över Kumla E20 och ta första avfarten till Kumla och sedan till vänster (3 ut) i andra rondellen vid Ok mini /Lidl sedan "rakt över" nästa rondell efter järnvägsbron, sedan rakt genom nästa och till vänster i nästa, sedan upp på vägen mot Katerineholm. Så slipper ni trassla i Örebro, lite grann stökigt när man kommer från det hållet och tar längre tid. Maurixt ta du 207 det är mycket kurvor :)) då får åka "rakt genom" odensbacken innan du kommer fram ///MVH Hasso Länk |
|
Karlstadsresenärer tror jag gör rätt i att åka "genom stan" eller åtminstone ta sig ner på motorvägen och sedan åka förbi Kumla. Att kryssa över Närkeslätten för att komma till Kumla kan nog bli lite stökigt. Fast jag är inte världsbäst på hur vägarna går, så om ni hittar något vettigt på en karta så kan ni ju köra på det. :) Usch, det blev ett svamligt och nära nog meningslöst inlägg. |
|
Petter du har ett helt "rederi" och kan inte kryzza :)) hur många varv i rondellen i år ?? är det med tanke på dom du inte törs Kryzza i Hassoland :)) Det tar längre tid att åka genom stan. ///MVH Hasso Länk |
|
Harregud Hasso, jag är ett spektakel utanför vägar jag känner väl till. Alldeles för tankspridd och ouppmärksam, så när jag ger vägbeskrivningar, då blir det tyvärr mest: "hmm, ta vänster vid den där stora blå grejjer, åsså nästa höger vid han med amerikanarna. Då ska du komma till ett brunt torn, och på andra sidan vägen står den en gammal E12:a under ett skynke, precis efter den ska du svänga höger in på en såndär rödbrun asfaltsväg. Om du kommer till en risig långmerca som står vid en hösilo, då har du åkt för långt." helt värdelöst med andra ord! Man hamnar alltid på en bmwskrot i Hamburg, om man följer mina väganvisningar! Klart jag inte törs kryssa i ditt hood, man vet ju aldrig när du smyger upp och bländar en med lacken (så att man kör i diket?? :). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.