AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.042

fet prob.bakaxel .. ras eller?

va ute å brummade med min -94 e36 325i tok det väldigt lungt på grusväg .. så rättsom det va så när man gasa på så smattra det i bakaxeln så hela bilen skaka.. ja stanna å kolla men såg inget konstigt .. åkte vidare lite lungt utan nå gas pådrag .. kom till en backe ,så kom det där å nu fruktansvärda durrandet i bakaxeln .. stanna igen å kolla inge olja eller nå synligt [ser inte så bra in under en låg bil] .. testa köra iväg men det bara smattra/smällde men det drev som vanligt men testa inte längre än 5-10meter .hela bilen skaka. sen testa ja backen å det va inga problen inag missljud eller nå .. så ja fixa boxerings hjälp då lät det inge.. på rak väg går det å köra iväg men så fort man trycker till på gasen så smattrar det som FAN å hela bakvagnen ruskar , backa går hur bra som helst tlls man kopplar då smäller det till .. ja vet att "silentblocken" va halvslut innan detta hände .. är det dom som säckat ihop helt eller är det bakaxel ras .. (isofall va kosstar det?)

nån som kan hjälpa mig ??

[ja har bytt koppling,hardyskiva,stödlager för 50 -100mil sedan]
ingen som vet ????
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
jag har något liknande på min e21:a

då hade diffklumpens upphängning rostat av, som sitter upp i reservhjulsbaljan..

BmW - enjoy!
qa
12
qarazy
323i -83 motornord 2,6a
låter ju som ett haveri.. ta upp locket å titta till dreven. då ser du ju va som hänt.
Sq
89
Sqrewdriver
730i -91
735i -92 (Reservdelsbil)
låter som pinjongmutter eller dravet
har fått sig en törn, BYT klump i såna
fall, när du ändå är under och pillar.
kolla bussningar och annat skräp därunder.
Kör på Powerflex polyuretanbussningar bussningar
runt om, trärstumt.

*För att du älskar att köra*
allt fixat .. bytte silentblock .[tog 3 timmar, inga problem utan specialverktyg] å sen så va det slutväxelbussningen å dess skruv som gått av .. allt som allt 4-5 timmar med lite öl paus .. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.