AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
585

Går inte på alla...

Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Hej jag ska kanske köpa en wv polo -82 som vinterbil. Det är ett litet problem bara... Den går inte på alla 4 när den är kall, bara när den är varm... Det är ju inte nån fråga om bmw... men det kasnke är nån som vet. Jag vill ju inte köra med bmw:n på vintern...
/Peter
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Kan vara väldigt många anledningar, t ex dåliga tändkablar, dåliga tändstift, dålig fördelare, trasig choke, kass förgasare, spricka i toppen etc.

Antingen chansar du och byter tänddelar(billigaste felalternativet), eller så letar du upp en annan bil. Det vimlar av gamla bilar för lite pengar.
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
kablarna och fördelaren är nya. Jag skulle få den väldigt billigt så det var därför jag tänkte kolla lite på den... Jag kan ju kolla in den lite, men om choken var kass borde den väl inte gå på 3, kass kanske men inte på 3... eller? Alla tips är välkomna!
Tack på förhand...
/Peter
Visa användare
20
jakob
BMW 325 iA Cabriolet 1987
Jag kan sälja dig en VW Golf från 1980 billigt. Startar alltid och går bra. Det är bara jag och morfar som ägt bilen. Den skrammlar och är ful och går sakta, men allt funkar. Jag har bara sommarhjul och den skall besiktigas i januari, men den brukar gå igenom. Bytt är kamrem, stift oljor etc etc i våras.
Du får den för 5000:-

Kobbe
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Nja. Tack för erbjudandet, men det är inte så att jag gillar vw speciellt, var bara så att jag fick den för under 1000 lappen med en rätt fin bandare. Så jag tänkte om det var nån som visste vad det kunde vara. Om det kanske var nåt "standard fel"...
//Peter
Ro
131
RodM
320i -86
skulle kunna vara topplockspackningen. när motorn blir varm expanderar den och på det sättet tätar den bättre. om det är packningen blir det bara en massa jobb.
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Ja, det är ju lite att göra... Jag hade samma problem på min moppe för många år sen, då var det en kondensator. Det kanske det är på bilen oxå, en polo motor från 82 kan ju inte vara helt olik en zündapp motor... :-)

/Peter
Bj
143
Bjarne
525i -91
Fel på kondensatorn brukar väl uppstå när bilen blir varm. Så var det i alla fall på min gamla 318 som började misstända och gå väldigt illa när den blev varm, problemet löstes när jag bytte kondensator.
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Jaha. Då var det ju tvärt om då... Ser man om toppen är kass med komp prov? För det är ju inte så svårt att göra...
/Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.