|
|
|
|---|---|
|
Satte på mitt Lintec Twisted Sportluftfilter idag, blev lite trixande för att få fast den utan att den skulle ligga o luta men de blev najs..bilen är iofs väldigt väldigt smutsig och skitig i motorrummet på bilderna, men där ser ni hur jag satte upp mitt iaf :).. Länk Länk Blev lite råare ljud och skönare gaspådrag..har iofs bara testat 5min i regnet idag men ska ut lite sen vid bättre väder..tvätta bilen och få bort smuts o dammet i motorhuven bara.. Nån annan som har ett likadant filter som kan dela med sig lite erfarenhet? Mert | |
|
Länk så där, båda på en sida :) |
|
|
Hade sett betydligt bättre ut utan all gaffatejp och det galvade stålbandet (är det nåt stöd för filtret eller?) IMHO |
|
|
Intressant att sätta "lufttempmätaren" på andra sidan värmeskyddet. Blir det inte fel avläsningar då? =) Drar du upp en tjock aluslang ifrån grillen och sätt det brevid filtret så får du extra kall luft. MVH jimmy |
|
|
w9816: ja så den inte ska ligga o luta ner.. gafftejpen är sedan gammalt när ja trodde den läckte tjuvluft därifrån, den ska bort, samma sak med stålbandet ska bytas ut mot ett underliggande järn som håller upp den.. jimmy: den skall läggas till rätta den med, men nu känns det som de inte gör så mkt..sitter tejpad provisoriskt brevid.. tack för tipset, tåls att tänka på :) ska snygga till de sen när mer tid finnes.. |
|
|
Skärpning! Tejp och stålband hör hemma hos Volvo. |
|
|
har beställt sportluftfilter (green cotton) idag, hoppas det blir bra i min bil.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.