|
|
|
|---|---|
nsumar |
Nu är det snart dags att Flyga till Frankfurt för att hämta den nya Bettan. Det är ensak som oroar mig lite, vilka är de EXAKTA stegen man ska ta när man köper privat?, jag ska lite låna skyltar och köper bilen Privat samt betalning sker på Tysk Bank tillsammans med kunden. 1. Jag tittar på bilen provkör 2. Tittar på alla original papper igen (har fått de via mail) 3. Har bokat tid hos BMW i Frankfurt, för kontroll av bilen Nu kommer kruxet!, ska vi först gå till ”Zulasungsstelle” och fixa plåtarna och byta ägare Eller ska vi gå till banken först. Det ena alternativet är till köparens fördel och det andra till säljarens, så hur gör man detta på ett bra sätt? Har ni några erfarenheter. Och när får man sin försäkring före eller efter plåtarna är fixade?. Jag håller också på att dokumentera allt samt kommer att lägga ut ett EXCEL ark med alla kostnader så att andra kan ha nytta av det. Tacksam för alla SVAR. |
| Jag tror inte han släpper bilen innan han fått pengarna. M.a.o. så blir det nog banken innan zulasungstelle. Försäkringen måste du fixa innan annars får du inga skyltar (går för det mesta att göra på/vid zulassungstelle). | |
nsumar |
Tjena! Nu äger man en 540!! Vi gick till zulassungstelle, först och sedan ringde jag TNF banken i Sverige och förde över pengar till hans konto, banken faxade över ett "kvitto", sedan var det klart. Till saken hör nog att vi fick bo hos han. Jag har tagit bilder och dokumenterar hela import förfarandet, hoppas att jag hinner skriva ner allt . |
| Perfekt. Jag importerade också via en privatperson, men använde hans skyltar hem. Jag skickade tillbaka dom efter besiktningen. | |
nsumar |
JAg fick plåtarna !,trodde att de var privata |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.