AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
905

Läckande M50

Tjena, Har ett litet problem med kylsystemet på min 325 coupe Med M50 utan vanos!
fattar inte vart vattnet tar vägen, får fylla på ca ½L var 500km...
Har bytt vattenpump 2ggr... Men ändå så läcker den lite lite nånstans!! Men var? har kollat alla slangar mm, Men ändå så jä*las den med mig!!
Nån som har haft samma probs med sin M50 motor?
po
57
power4you
325i 1991
Hi Slim_m !

Jo jag har haft precis samma problem !
Om det inte är ett vitt moln efter din bil ,, vilket visar på
att topplockspackningen gått , så kan det vara värmeelementet
och dess anslutningar som läcker !

Men i min bil vart det bra mycket bättre med att lufta kylsystemet ! nu dricker den lite ( mycket lite ).

Vet inte om det gav nån hjälp till dig ?
Men börja med att lufta Kylaren !

Challe /

min hemsida :
Länk

Ps
41
Pson
E36 325i -91
Hade en spricka i övre anslutningen (plast) till kylaren som gav samma "mystiska" försvinnande av kylarvätska. Svårt att upptäcka då inget läckage kunde spåras när bilen stod stilla.. Lycka till!
Hmm, Misstänker att det är den där plastanslutningen som jävlas, att vattnet "förångas" ut genom sprickan?
För topplockspackningen har ej gått!
Fungerar oxo för min del att lufta systemet, Men börjar dricka sedan igen efter nästa påfyllning!!! =S
Hmm, det finns väl nån sorts plast pryl längst ner på förar sidan av kylaren som är gjort av samma material som anslutnigen på samma sida fast på överkant av kylaren?
Och om det är dessa som läcker lite... Går dessa plast tjafs grejer att köpa lösa?
Tackar väldigt mkt för svar!
Ger insikt på VILKA probs det kan vara, som är sk "vanligare"
Tackar än en gång! =)
Jag har exakt samma problem, jag behöver fylla vatten varannan dag för att få värme i bilen :)

Ingen vandrande tomgång, konstig temperatur, luft i vattensystemet, ovanliga avgaser, olja i vatten eller tvärtom. Syns inget läckage heller...

Hur ser man läckaget enklast? Det där med förångning kan stämma då värmen försvinner (=vatten) efter ca 10 minuters körning oftast.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.