|
|
|
|---|---|
|
Kom ner till min nyinköpta bil idag och kännde att den luktade bensin, Blev självklart besviken och började leta som en galning.. Men kunde bara inte fatta vart det kommer ifrån... Efter jobbet var det samma sak när jag skulle köra hem... Det blir inte en enda droppe på marken eller någonting, Men man känner en svag svag doft av bensin... Jag har ingen aning om vad det kan vara.. gummmi damasken vid tanklocket är trasig.. men den va helt snustorr när jag tittade.. det är det enda jag vet.. vart skall jag börja? finns det några vanliga fel? uppskattar ALL hjälp jag kan få! mvh / Joel | |
| kan ju vara bra att veta att det är en 320 -89 E30 :) | |
| Jag hade en e28 med samma symptom. Det visade sig att bensinslangarna var spruckna med små svårupptäckta sprickor där bensinen kunde förånga sig genom. Sen kan det även vara så att dina bränslerör under bilen läcker. Eller är det kanske påfyllningshalsen till tanken som har kexat ihop? I vilket fall så har du läckage om du känner lukt. | |
|
jo, jag tog ut sätet och skruvade loss dom 2 "locken" jag hittade där och tog mig en sväng med bilen! då började det lukta regält. och jag blev lite fuktig på fingret när jag görade runt med handen innanför "locken". jag har nog en spricka eller ett hål uppe på tanken tror jag.. så det blir ett byta när jag får tag på en tank... tack ändå :D |
|
|
Kolla bensinslanagarna i motorrummet, vanligt att det blir små torrsprickor i dem. Jag har haft en reservdunk som inte var helt tät, jag höll på att bli vansinning innan jag insåg att det var den som luktade ända in i kupén! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja, bensintankarna på E30 brukar rosta rätt friskt... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.