|
|
|
|---|---|
|
Min gamla 320i (E21) behöver nya däck. Original sitter det ju 13"-aluminiumfälgar, men jag råkar ha en uppsättning mycket bra 14"-däck liggandes. Min tanke var att hitta en uppsättning 14"-fälgar och använda mina däck. Men vilka fälgar kan tänkas passa? Jag har letat runt, men inte hittat något alls med rätt ET. ET på originalfälgarna är 13. Någon som vet vad som kan tänkas passa? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! | |
|
En annan idé då... Om man får tillverkat spacerplattor, typ 20mm tjocka kan man t.ex. använda valfria fälgar från E30. Naturligtvis får det vara riktiga grejer med styrning, annars blir det ju aldrig centrerat. Blir det allt för dyrt, eller det är genomförbart? Några tips på vem som kan göra ett sådant jobb? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag kör med orginal 15" från E30 med 5mm spacer fram. Går utmärkt... E30 14" plåt fungerar utan spacer. Jag har 14" alu liggandes till billig peng... // Anders |
|
bmwracing |
E30 14" plåt funkar Inte fram utan 3mm spacer! Det skaver mot styrleden vid kraftiga svängar och nöter hål på damaskerna. Och det tar i mer ju lägre bilen är. |
|
Jag har provat med original E30 14" aluminiumfälgar. Det går inte ens att lägga mot hela anläggningsytan. Skruvar man i alla skruvarna utan att ens spänna dom går hjulet inte runt. Styrleden tar i rejält alltså! Jag har nu fått en kompis att tillverka spacers med navstyrningar till mig, sedan kan man ju välja och vraka bland i stort sett alla 100/4 fälgar... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.