AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
640

Check Brake linings?

Ngn som vet vad som är fel då? har nyligen bytt klossar både fram och bak..så det är inte bromsvätskenivån..ser inget broms läckage
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Bytte du även sensorn som varnar för slitna belägg?

Om beläggen varit så slitna att sensorn har börjat varna är den förbrukad och måste bytas! (det är ett litet metallbleck som slits loss när beläggen är tillräckligt slitna)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du menar att jag måste byta hela kabeln & sensorn alltså? är dom skarvade så det går att byta ut hela kabeln och sensorn bak?

Beläggen hade några mm kvar.. så sensorn såg inte nött eller att ha skavt alls. Förresten! Brake Linings retar mina öron, borde den inte säga "check brakepads"?
Måste man nolla broms varningslampan sen, eller ska den slockna om felet är åtgärdat?

Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
du måste byta ut kabeln också när du har fått det felmeddelandet i displayen, det är ingen "sensor" bara en
liten kabelstump som är enkel att byta ..... du tänker väl inte på ABS sensorn ?

den behöver INTE bytas ut ;-)

########
# PAJALA #
########
Har bytt skiten, men det hjälper inte det är därför jag undrar vad fan det e????????????????

Kräver det att man måste nolla felmedelandet för att få bort >"check brakelinings"< i service uttaget eller?

Bmw bmw bmw, skumma bilar
na
56
nafas
M5 3,8 -92b
du ska inte behöva nolla nått... utan det ska försvinna när du har bytt kabelstumpen från bromsklotsen å dit den är delad...

gjorde det på min å den slutade att vara för "brake linings"
men det sitter en liten kopparsak runt den lilla plutt som du klämmer fast på bromsklotsen... den sitter väl kvar?? eller så kanske du skadade den då du satte dit den :/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.