AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.529

Alpina B12 5.7 - riktigt billigt 2!

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Länk

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
326 hk, verkar bara vara "Alpina-look"

BMW CS #5139
Ja
50
Jan-E
528i Touring -98
"NUR AN HÄNDLERVERKAUF ODER EXPORT !!" Säljes endast till handlare eller till export... Är det fler än jag som får dåliga vibbar av detta...?

blitz
hm hm ????????
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
J.L.;

oj då, pinsamt...missade det. Nåja, fortafarande billigt - men för vad, som även ni andra antyder?
Scheckheft
Hej
Drygt 10 000€ för en 750 med Alpinaspoiler + hjul årsm 95 med 24000 mil är inget direkt anmärkningsvärt pris. Frågan är varför bilen har faceliftlooken (fronten)? Tidgare skada som är reparerad? Man skulle behöva kolla historiken ordentligt. Att vissa bilar annonseras med "NUR AN HÄNDLERVERKAUF ODER EXPORT" innebär att handlaren slipper garantiåtaganden som är obligatoriska i Tyskland. Huruvida bilen är ett riskabelt köp kan egentligen bara faställas genom att provköra + genomgång hos t ex BMW, DEKRA eller ADAC.
Om handlaren kan jag bara säga att hans bilar inte direkt är i de nedre prisklasserna och att han har/har haft många långmilare genom åren.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Att den bara säljs till handlare eller på export betyder väl också att priset är utan moms.

___
BMWCS #5157
Ja
50
Jan-E
528i Touring -98
Som handlare får du tillbaka moms på det du köper och betalar in moms på det du säljer. Detta gäller så vitt jag vet även vid export inom EU.

16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen har momsen inräknad (om den är avdragsgill så står det MwSt ausweisbar) vilket innebär att ett företag INTE får tillbaka någon moms på den här bilen, med all säkerhet har den någon gång under sitt långa liv ägts av en privatperson. Så fort den gör det så "bakas" momsen in i priset.

Varför den här bilen säljs endast till företag/export har inget med momsen att göra, förklaringar får sökas någon annanstans.

Schecheft: Nog kan man väl byta front på bilen utan att ha smällt den först? Det finns många fåfänga tyskar...

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
det är ingen riktig alpina
Scheckheft
andreas lofgren: läs mitt inlägg igen lite mer noggrann och dra inte förhastade slutsatser om vad jag menar. Så slipper du dessutom göra onödiga inlägg/kommentarer i framtiden.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det var "Frågan är varför bilen har faceliftlooken (fronten)? Tidgare skada som är reparerad?" som jag reagerade på och jag vidhåller att det finns extremt många E38 som har facelift utan att ha varit krockade först. Din tråkiga ton kan jag leva utan. Vi kan enas om att bilen måste undersökas först, jag vill hävda att just att handlaren vill sälja utan garantier har större betydelse för bilens skick än den uppdaterade optiken (som han dessutom har bytt bak vilket ytterligare marginaliserar teorin om att bilen automatiskt varit frontsmälld).

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Scheckheft
Hej
al: "extremt många E38 som har facelift " är ett påstående som är direkt felaktigt. Skilj mellan byta optik bak och fram. Bak byter de flesta till en ringa summa. Kostnaden för att bygga om fronten med nya framskärmar, nya täckglas, strålkastarinsatser, täckplåt, gummilistor + lackering är ett omfattande och kostsamt arbete. Ingenting som man gör bara för att "snygga upp bilen". Endast ett fåtal E38 ägare har genomfört detta arbete.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Instämmer med Scheckheft, det finns många E38or som har facelift-glas bak, men bilar som har hela fronten utbytt är väldigt få.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.