|
|
|
|---|---|
|
Hur ska en elektrisk taklucka normalt fungera på en E39? 1) Skjuter knapp bakåt: Luckan skjuts helt bakåt. 2) Skjuter knapp framåt: Luckan skjuts framåt och stängs. 3) Trycker på mitten av knappen: Luckan skjuts ca. 15 cm bakåt, sedan händer inget mer... Ska den vikas upp bakkant, eller? | |
|
1. Check! 2. Check! 3. Ska åka upp lite i bakkant ja, tror man kan reseta tacklucke funktionen om den skulle hänga upp sig, genom att göra någonting, typ hålla in knappen i 30 sekunder eller hur det nu är, sök så ska du finna! __________________________ Hellre nyskick än nyskit! |
|
|
Sorry "takluckan" menade jag, är ju ingen Blocket-annons det här ;-) __________________________ Hellre nyskick än nyskit! |
|
Sixten |
Har du testat attt reseta takluckan??? Min krånglar oxå, skall man trycka den uppåt som när man tiltar luckan? Varför vispa i lådan för hand när bilen gör det ännu bättre??? |
|
Kommer inte riktigt ihåg hur knappen såg ut i E39 men har du prövat att från stängt läge trycka knappen framåt. I vissa bilar så öppnar sig luckan då i bakkant. ___ //Ulf |
|
|
JAg har precis samma problem jag. Om man nu ska restea takluckefunktionen, ska man då trycka mitt på knappen, framåt eller bakåt tro? Ta er en titt: Länk |
|
Sixten |
Jag testade lite igår kväll (läs inatt). Jag fick igång luckan men den hittar inte läget för stängd lucka, trycker jag knappen bakåt så öppnas den helt och försöker jag sen stänga den så går den förbi stängt läge ocu tiltar upp i bakkant. Varför vispa i lådan för hand när bilen gör det ännu bättre??? |
| Samma problem här.. funkar bara och öppna luckan i bak-kant.. Öppnar den manuellt men han sticker tillbaka till att öppna i bakkant så fort jag trycker på knapparna.. 2 av 3 lägen drar upp han i bakkant.. ett läge är så gott som dött, klickar till någon gång ibland.. | |
|
Enkelt att lösa, man måste köra luckan "manuellt" till alla ändlägen, sen funkar det. Med "manuellt" menar jag inte köra den automatiska öppningen, utan hålla knappen halvvägs och köra den till ändlägen. Hoppas ni förstår. |
|
|
Kankse dum fråga, men... Tittar du på utsidan av bilen? Den inre "luckan" går inte upp i bakkant så innifrån bilen ser man alltså inte himlen. // Länk |
|
|
På E39 ska det funka så här: Tryck Knappen bakåt= öppnar luckan (ytter + inre) Tryck KnappenFramåt = stänger (yttre) Tryck mitt på knappen = tiltar i bakkant. Ett snabbt tryck gör att luckan går till resp. ändläge. Freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.