AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
727

325 Cab -93

ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Vad skulle ni värdera en 325iA Cab -93 till? ca 12000 mil, skinn men ej AC. Hardtop i bilens färg. Såld på aukt. BMW återförsäljare i tyskland.
Antar att servicebok finns..

MVH
Martin
-BeeMWe-
Typ 80-90 om den är i skick för en sommarkörd 12000 milare.

Är bilen fin, ärlig och med hardtop för det priset som talare ovan mig skriver så köp!!!!

Tyskarna brukar värdera hardtop så jag tror den blir svår att få under 100 om ALLT stämmer.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
-BeeMWe: vad baserar du din värdering på om jag får fråga?

mvh Daniel

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Jag skulle gissa på ett pris ca 10" mer än "BeeMWe" gör, bara hardtopen gör väl en prishöjning med 10", dock är väl en iA är väl lite mer trögsåld än en manuell. Skicket på cabtaket avgör priset lite oxå tycker jag, är det snart dax för takbyte drar det ner priset tycker jag.

När jag själv letade Cab tröttnade jag på alla skruvade import bilar innan jag hittade den jag har nu. Ville ha en 325, men det vart en 320 istället då jag fick tag på en med seriös bakgrund.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

En FIN, ärlig och välskött 325cab med hardtop för 80´. Inte en chans, möjligtvis hittar men en med småfel, mindre fin och utan hardtop för den pengen.
ÄR bilen fin och HAR gått 12´ mil bör den gå för minst 100 med hardtop.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Jag letade cab i tyskland en tid, visserligen mindre motor men dom är ovanligare och verkar hålla samma pris.

Hittar man en fin ärlig bil med hardtop under 100 så får man leta kan jag intyga. Finns ju en anledning till att dom ligger mellan 80-140. Ingen säljer billigare än de behöver för att det är roligt, inte heller Tyskarna :)
-BeeMWe-
Baserad på vad sånna här bilar blir sålda för och nej bilarna på blocket blir inte sålda för utgångspriset. Automat drar ned antalet potensiella köpare samt att den inte har AC.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
-BeeMWe-: En liten undran bara... För du statistik på vad "sånna här" bilar blir sålda för??? Ringer du upp säljare och frågar vad dom har fått ut? Har du sett någon 325cab -93 med hardtop och ca 12000 mil OCH ärliga mil/servicebok i bra skick under 110-120.000:- och tror du verkligen att dom går att pruta ner till 80-90 nu när det är säsong??? Import lik med diverse små fel går att hitta för 80-90, det vet jag med...

Vad skulle du själv begära för en sådan om du hade en?

Om inte jag minns helt fel tog du själv ut ganska högt pris för din E30 Cab förut oxå... ;-)

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Intressant när vissa alltid värderar bilar väldigt lågt men när dennes egna bil ska säljas så är den värd betydligt mer! Vissa bilar ökar i värde till det dubbla bara för att den har fått ny ägare!!!

Mvh Abbe

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har noterat samma sak som dig Abbe.

Man kan inte värdera en bil genom att läsa några annonser.
Man måste har ringt och "kännt lite på priset", och givetvis ha sett en del bilar som man vet vad de sålts för.

Köpte ganska nyligen min 523i pratade med ganska många och de flesta prutade direkt ca 10.000:- . Den jag köpte gav jag 17.000 under utannonserat pris.

Letar just nu efter en andra bil typ S**B 900 eller V***0 V40.
Här snackar vi prutmån med upp till 25-30% i vissa fall!

Vad en 325 CAB står i vet jag inte riktigt men att bara kolla på priserna blocket ger nog lite sned bild av verkligheten.

-BeeMWe-
Pär:an: Jag jag lägger avslutspriserna på minnet. Det är ganska lustigt att svenssonvärdringarna på e36 cab av tidig årsmodell fortfarande är den samma som för 3 år sedan när jag började hänga här. Folk kikar sig blind på bilannonser och gamla värderingar i detta forum.

Visst händer det att bilar blir sålda för mer än vad de är värda enligt mig, men den siste idioten är inte född har jag märkt många gånger. Som när jag köpte min E30 cab, köpte för 46 och sålde för 56 ett år senare, 46 ansåg jag vara max vad jag skulle ha betalat(och vad den är/var värd då).

Kort och gott vill du ha mer än 90 papp, gör som jag, rekonda, fixa till och plöjj ut den i bilannonser med snygga bilder. Bilkåta 18åringar med mycket pengar köper för vad som helst. Men jag har inte sålt några lik ska jag poängtera.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.