AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.260

BMW 530 -95 ... svår att byta in?

marre86
Hej! jag har en mkt mkt fin bmw 530ia-95 den är nästan i nyskick även så är den så gott som fullutrustad 22000mil fullservicebok ej rost ej stenskott inte et fel på bilen.

har försökt att byta bort den mot en bmw 750/540 men verkar vara svårt ja menar en bmw 530 är väl lite lättare att sälja än en 750 eller ha ja fel?

Mvh

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Att sälja kanske ja.
Men skulle du själv BYTA en 750/540 mot en 530??? Det är ju nedbyte i mina ögon iaf.

*BAWORAK*
marre86
Svardska vad begär du för din bil?

Mvh

marre86:
Måste bara få säga...
Att kalla en nio år gammal bil med 22000 mil på mätaren för nästan nyskick är i mina ögon rent patetiskt. OM du inte har totalrenoverat hela bilen?!
MYCKET BRA skick låter mycket bättre och ärligare.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
marre86
Jo de är sant man ska väl inte säga i nyskick men den är i mkt mkt bra skick .

bra så?

:-)
Ville inte verka typig men folk som skriver så i en annons går bort direkt för mig..
Serriösa och ärliga anonnser lockar alltid mycket mer.

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Du har ju rätt , bra skick för sin ålder är väll det man kan säga +- 90%
då det här med bra skick är HÖGST individuellt.

Har sett bilar i "nyskick" som jag vart tvungen att lämna snabbt för att inte kräkas på gatan , samt bilar som enligt ägaren var i "bra brukskick" som varit mycket mycket fina.

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
svardska
50k är ett rimligt pris för min bil....total förlust i kr räknat, men men! Jag vet inte egentligen om jag kan skiljas från henne...men vem vet?!

MVH
k´sVärd
It´s my way or the highway
marre86
Hej igen!

ja får väl sätta ut bilen på annons så får vi se om de är någon som vill byta ner sig.

Mvh

50k för en gammel 750!!!!
Jag kan inte prisbilden så värst bra men för 4 år sedan var jag och kollade en 750 93:a med mkt utr såsom skinn,ac,elstolar mm
hyfsat skick 13000 mil full servicebok sv-såld han begärde 38 kunde gå ner lite om jag inte bytte in min andra bil,men jag backade p.g.a höga reservdelspriser.
Att ett landsvägslok som en 750 inte skulle rulla mer än 1100 mil /år är nog helt osannolikt!
Det är ju ingen lite Micra som frugan har fram och tillbaka mellan affärerna i stan.
Att det dessutom finns prutmån på 38k skvallrar oxå om att en hund är begraven.

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
finns allt en del personer som fortfaramde tror att att priserna på 750:or står i himlen. Jag som har sålt 3 st e32 på 1 år tycker personligen att jag är bättre förankrad in verkligheten.

BMW CS #5139
svardska
och kör jaguar!

MVH
k´sVärd
Det var fyra år sedan och det blir ca 2000 mil om året,hund begraven eller inte,bilen var fräsch och dokumentationen verkade riktig.

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
jaguar ägare eller ej men alla som annonerar ut en 750 -89a för 50k kommer märka att telefonen är aldrig så tyst.

BMW CS #5139
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
...om det inte är en guldgruva i bagageutrymmet:-)

Länk
svardska
Att jag tycker att min är värd 50k beror på att det är en välfungerande bil i stort sett och att en massa dyra reparationer är gjorda på den.
Jag har sett en hel del av dom 750 som säljs för 25-30 och det är ärligt talat inte mkt att ha i dom flesta fall.
Dom bilarna kommer att behöva en massa investeringar inom en snar framtid sannolikt, OBS sannolikt! man kan aldrig veta.
En kompis sålde sin 88á för ett par veckor sen för 48K och den var sämre än min det kan jag säga!

I 750í branschen existerar väldigt få fynd det har jag lärt mig, min bil är inte undantagen, jag har kostat på den massor för ett par år sen men nu har den rullat felfritt i 4000 mil. Högt HC på besiktningen undantaget...

MVH
k´sVärd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.