AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.432

Dam(m)problem i garaget...

Så här är det:Jag har problem med damm på bilen,eller rättare sagt damm i garaget..Trots att bilen e nyvaxad o riktigt "hal" så blåser inte allt damm av när man kör utan en liten men irriterande hinna blir kvar...O det värsta är att det räcker att bilen står i garaget i ca 2 dar så ser man klart o tydligt att den e dammig när man drar med fingret...Vaxet jag använt heter Sonax Proffesional...Min fråga är:Finns det nåt vax eller liknande som gör att dammet blåses bort av fartvinden??Misstänker att det är statisk elektricitet som håller kvar dammet...

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kan du inte köpa ett överdrag till den: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Nja....överdraget repar nog bara min repfria bil...Dessutom så använder jag den nästa varje dag så det blir ju lite jobbigt o fippla med överdrag på morgonen o så...Får väl leva med problemet i värsta fall o skölja av bilen med brandslangen:-) emellanåt....

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Ta istället reda på varför de dammar så i garaget.
Textiler dammar något förskräckligt, men ja misstänker att du inte har så mycket sådant i garaget.
Städa ur ordentligt och använd tryckluft för att få ut allt damm/grusstoft, så ska du se att dammandet avtar.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Wendtan:Det e ett STORT garage under ett hyreshus...Så i så fall så får jag städa hela garaget,dvs ca 200 plaster...:-).Jag har "städat" min bur men problemet e att de e så mycket damm i garaget i övrigt...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Hehe, ja då blir de lite tuffare :)
Ja utgick ifrån att de var enskilda garage.
Ja hade samma problem som du, tills ja storstäda mitt garage hur som haver.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Dawwe: Ja har exakt samma irriternade problem som du. De e nästan så att ja aldrig vill vaxa bilen igen :(
så om du kommer på nån bra lösning...let me know ;)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Finns speciella dammborstar som skall dra åt sig dammet från lacken, t ex:
Länk
(Flexy automop)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
bustorp
Kan det vara dåligt ventilerat så att avgaserna från bilarna o andra föroreningar i garageluften lägger sig som en "fet" hinna på lacken och gör att dammet s a s klibbar fast? I s f är det inte mycket att göra än att tvätta,tvätta,tvätta.....

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
jag har samma problem med STORT garage under ett hyreshus..
Jag tvättar bilen oftare.. det är nog bästa lösningen..hehe.
bilen alltid fin gemnfört med alla andra bilar i Garaget..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.