|
|
|
|---|---|
|
Så här är det:Jag har problem med damm på bilen,eller rättare sagt damm i garaget..Trots att bilen e nyvaxad o riktigt "hal" så blåser inte allt damm av när man kör utan en liten men irriterande hinna blir kvar...O det värsta är att det räcker att bilen står i garaget i ca 2 dar så ser man klart o tydligt att den e dammig när man drar med fingret...Vaxet jag använt heter Sonax Proffesional...Min fråga är:Finns det nåt vax eller liknande som gör att dammet blåses bort av fartvinden??Misstänker att det är statisk elektricitet som håller kvar dammet... | |
|
Kan du inte köpa ett överdrag till den: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nja....överdraget repar nog bara min repfria bil...Dessutom så använder jag den nästa varje dag så det blir ju lite jobbigt o fippla med överdrag på morgonen o så...Får väl leva med problemet i värsta fall o skölja av bilen med brandslangen:-) emellanåt.... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Ta istället reda på varför de dammar så i garaget. Textiler dammar något förskräckligt, men ja misstänker att du inte har så mycket sådant i garaget. Städa ur ordentligt och använd tryckluft för att få ut allt damm/grusstoft, så ska du se att dammandet avtar. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Wendtan:Det e ett STORT garage under ett hyreshus...Så i så fall så får jag städa hela garaget,dvs ca 200 plaster...:-).Jag har "städat" min bur men problemet e att de e så mycket damm i garaget i övrigt... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Hehe, ja då blir de lite tuffare :) Ja utgick ifrån att de var enskilda garage. Ja hade samma problem som du, tills ja storstäda mitt garage hur som haver. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Dawwe: Ja har exakt samma irriternade problem som du. De e nästan så att ja aldrig vill vaxa bilen igen :( så om du kommer på nån bra lösning...let me know ;) |
|
|
Finns speciella dammborstar som skall dra åt sig dammet från lacken, t ex: Länk (Flexy automop) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
bustorp |
Kan det vara dåligt ventilerat så att avgaserna från bilarna o andra föroreningar i garageluften lägger sig som en "fet" hinna på lacken och gör att dammet s a s klibbar fast? I s f är det inte mycket att göra än att tvätta,tvätta,tvätta..... BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
jag har samma problem med STORT garage under ett hyreshus.. Jag tvättar bilen oftare.. det är nog bästa lösningen..hehe. bilen alltid fin gemnfört med alla andra bilar i Garaget.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.