AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
569

Plöddrande startproblem E30. AKUT!

Be
101
Beemer-Nissen
520i M Touring E34
När jag startar min 320-88:a så plöddrar den och går inte som den ska. Så gör den varje gång man ska starta den kall som varm. Den startar och så men när man ger på gas så vill den dö. Då underar jag om nån har nån susning om vad det kan röra sig om?! Måste ha bilen till jobbet så därför är det akut att fixa.. Vill ni veta nåt mer? Har kollat och bytt alla stift samt kollat om den får brännsle..

MVH
Robban
Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Hrmm.... Låter mycket märkligt. Men släpper inte det sen då? Asså går den inte sen efter ett tag?

_ _ _ _ _ _
E30 2,3L med lamelldiff!!!!
Be
101
Beemer-Nissen
520i M Touring E34
Jo, efter ett tag så går den bra men då måste man hålla på att gasa och stänga av och starta bilen om vart annat. Den har alltid fungerat förut... kanske det är nåt med fördelarn... men förstår inte varför den går dåligt precis när man startar den? Och inte hela tiden...
Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Kan vara kallstartsventilen som krånglar. Så den inte får extra soppan när den är kall.

_ _ _ _ _ _
E30 2,3L med lamelldiff!!!!
Be
101
Beemer-Nissen
520i M Touring E34
men det är samma fel när bilen är kall, fast den fungerar bara lite bättre när den är kall...
Sq
89
Sqrewdriver
730i -91
735i -92 (Reservdelsbil)
Koppla loss kalstartsventilen
rikta mot en burk lr nåt
och vrid igång motorn, det ska
bli en fin dimma med bensin
och den ska vara jämn i 5-15 sek,
om den inte sprutar eller det inte
e en dimma så har du hittat problemet.

*För att du älskar att köra*
Be
101
Beemer-Nissen
520i M Touring E34
Nu är problemet löst! Jag hade gjort en motortvätt i samband med lite reparation. Då har det kommit vatten i kontakten till lamdan och sedan ärjat. Sprayade lite kontaktspray och gnuggade lite. Sen gick den som den skulle, tog en tur på engång! Som tack för att bilen går igen fick man ett stenskott så rutan sprack :( Det är så typiskt.... Annars var det ett enkellt fel dock inte om man inte vet vart man ska leta!

Lycka till ni andra..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.