AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
998

m5 eller b3 alpina?

Nu står jag på en "crossroad" och vet inte vad jag ska göra jag har 3 olika alternativ som jag kan välja på en alpina import b3 2001 som har gått 5000 mil 230000:- en m5 99 import som har gått 10700 mil (fullutrustning alla nyclar finns och fullservad) för 235000.- och en svensksåld m5 00 5000 mil för 329000:-
jag måste bestämma asap. hjälp!!! ni som vet allt om de bilarna
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Hej,
Jag skulle valt antingen B3:an (om utr. är rätt, t.ex. alpina skinn och gärna en alpinafärg (grön eller blå)
I annat fall skulle jag valt sv.såld M5, men samma sak där. En M5 utan t.ex. navi etc är svårsåld.

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Alpinan eller den sv. sålda M5:an beroende på utrustning och skick!
Buspelle
Ta den svensksålda M5an. Med bara 5000 mil på mätaren är den nästan som ny. Du får en superbil och lär knappast bli missnöjd.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
M5 -99...för att man får mycket kul/service för 94000:- !
ALPINA
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Om du nu kan vara säker på miltal och att den är okrockad så helst Alpina, annars den bil som är i bäst skick/motsvarar dina krav bäst.

Mvh
M-bilar finns de många men inte Alpinor.
Så ja röstar på Alpina.
//Mattias
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
M5 an är en roligare bil att köra, men Alpinan är betydligt roligare för plånboken att äga(service-försäkring) och dessutom är värdeminskningen inte lika brutal den dagen du ska sälja den...Den svensksålda M5 lär du tappa brutalt mycket på om du äger bilarna i 2-3 år...

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
En fråga i inlägget !!!!! Är alpinan mer plånboks vänlig en M-bilarna. inte vad jag har hört enligt ( BMW. ) eller?????
Beror på vad du skall byta/laga för del.
Vissa delar är original BMW medans andra är Alpinas.
Alpinas kostar ett par spänn här i Sverige,, men det är enbart BMW Sveriges fel.. de lägger på en enorm avans på priset.
Köper du delarna via Tyskland är det billigare..
Mycket enklare att entusiast försäkra Alpina bilar jämfört med en M-bil.
Då de är i numrerad serie + ett mindre antal tillverkade bilar.
Så svar ja,, det blir billigare med Alpina, om man tänker vart man handlar.. delar..
jag skulle satsat på alpinan! jag har inte kört ngn av bilarna så jag vet inte alls hur dom skiljer sig uppförande/prestanda...men M-bilar finns det rätt gott om, värre med Alpinor...

så resonerar jag, sen är ju en Alpina lite mer exklusivt också!

MVH
Johan K
Jag har kollat runt olika försäkringbolag men det verkar så svårt att hitta försäkringbolag som vill ta emot och försäkra import alpinan så jag vet inte hur mycket försäkringen kan kosta.....
Länsförsäkringar har iaf, entusiastföräkring.
Ring till dem och hör,, Alpina brukar inte finnas med i registren, men visst går det.
Bara de vill sälja en försäkring och har lite kunskap om bilar brukar det inte var några problem.

Micke
Länk
jag har kollat B3 det är inget man ska ha den var sliten och omlackat högerback så funderar jag köpa en m5. om jag får ett bra pris
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.