|
|
|
|---|---|
pob |
Någre E30 ägare som kan rekomdera 5,25" som får plats i originalhålen som låter bra? Jag orkar inte såga och jolla.. /Pontus |
pob |
Fram alltså! :) /Pontus |
pob |
uppsi /Pontus |
|
Hur mycket pengar har du tänkt lägga??? |
|
pob |
1500:- fram så det blir lite budget, men men.. =) /Pontus |
|
Ska du ha något steg till framsystemet? Har du en baslåda i skuffen? Vad har du för huvudenhet? Här är 2 st system som funkar ok, har dock inte testat i BMW men ändå. JBL GTO 506c Lightning Audio B1.525C Mitt råd är att åka och lyssna hos ett par bilfirmor och se vad de kan erbjuda, för du kanske inte har samma smak som mig. |
|
| Focal har ett par schyssta 4" som låter härligt, runt 1300kr tror jag att dom ligger på. | |
pob |
Jo jag har ett litet DLS CA20 som får driva framsystemet. Mjo men det jävliga på E30 är ju att det är sån liten volym vid "kickarna" eller hur man ska beskriva det. Så tyvärr får ju inte vilka högtalare som helst plats fram, mnen tack för tipsen iaf. Det vore bra om nån hade nåt "E30 recept" :) /Pontus |
|
Har för mig att bägge mina tips är ganska grunda. Lightning kitten fick vi in i dörrarna i morsans pride och de tar inte i fönstret iaf. Ska försöka mig på att få in 6,5" kit i fram på min Z3:a ska se till att dokumentera med bilder och lägga up någonstans så du kanske får några ideer, men det lär få vänta tills nästa vecka då jag har semester. Mvh C |
|
|
Lightning Audio B1.525C Monteringsdjup 62mm. JBL GTO 506c Monteringsdjup bas 59mm. Jag tycker personligen bäst om Lightningkitten men det kan bero på att vi lyckades bättre med installationen av dem jämfört med GTO kitten. Men det finns massor av bra kit i den prisklassen så det bästa är att åka runt och lyssna. |
|
|
Lightning Audio B1.525C Monteringsdjup 62mm. JBL GTO 506c Monteringsdjup bas 59mm. Jag tycker personligen bäst om Lightningkitten men det kan bero på att vi lyckades bättre med installationen av dem jämfört med GTO kitten. Men det finns massor av bra kit i den prisklassen så det bästa är att åka runt och lyssna. |
|
pob |
Okej, värt att slänga ett öga på låter det som. Tack så mkt för svaren. :) |
| Kolla in Blaupunkts inbyggnadshögtalare som heter ODx. De lär leverera mycket ljud i förhällande till sin storlek. De lär få plats i det grunda utrymmet nere vid fötterna i E30. Cirka 1000:-. | |
|
Jag skulle rekomendera ett par "neodym" högtalare,magneten e mycket mindre än på "vanliga" högtalare men styrkan i magneterna är inte mycket mindre för det,värt ett försök iaf BMW,///M Power,/////ALPINE :P |
|
pob |
Det löste sig på annat vis, jag inhandlade ett Mac Audio Mac Absolute kit 6,5" så det blev till att "såga och jolla" men bravart det faktiskt! Kärleken - Länk |
|
bra det,man ska inte tveka på att modda lite i bilen när man ska ha bra ljud,själv ska jag pula in dubbla 6,5" kitt i fram :D BMW,///M Power,/////ALPINE :P |
|
pob |
Nej så tänkte jag också förr men nu har jag hittat en så pass fräsch bil så jag vill inte såga och hacka för mkt heller.. :) Kärleken - Länk |
| Blir det bäst ljud bild om man har alla högtalare av samma tillverkare... eller går det att mixtra hejvilt? | |
|
för att få bäst ljud bild ska du testa dej fram men det kan bli dyrt så man kan ju säga att det enklaste är ju att köra på ett kit. BMW,///M Power,/////ALPINE :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.