|
|
|
|---|---|
|
När jag skulle starta bilen klickade det bara,Batteriet var tomt.Jag laddade batteriet och allt verkade bra Nästa dag samma fel! Kollade ström över polerna i bilen med allt avstängt drog ca:1amp Det verkar som något drar ström när bil står,Någon som vet vad det kan vara??bilen är en 528touring | |
|
Kan vara batteriet som har gett upp har intern kortis! Prova att ladda upp det igen (kolla om det bubblar i alla cellerna) och koppla loss polerna, därefter låt det stå över natten. Är det urdraget igen är det bara att investera i ett nytt... Normal livslängd för ett batter: mellan tre och fem år i normalfallet, även om det finns många exempel på batterier som håller både kortare och längre tid! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Har det på laddning skall prova det imorgon hoppas att det är batteriet som är trasigt,Annars blir det svårare att hitta felet! | |
|
Du får låta bilen stå i morgon om du vill få batteriet fullt laddat, det tar 24h minst. När du mäter strömförbrukningen så måste du låta bilen stå i minst 16 min innan du mäter så bilen går ner i sleepläge. Eftersom du måste in i skuffen så får luckan stå öppen, du ser att innerbelysningen slocknar efter en stund eller hur? I annat fall går bilen upp i vaket läge så fort du öppnar. Samma sak med strömmätningen, instrument osv måste vara inkopplat (A-meter i serie med ena batterikabeln) i förväg, annars samma sak, sleepläget försvinner osv. Bäst är att köra med tånginstrument, då slipper man lossa några kablar. FP |
|
|
Kollade batteriet idag det (bubblade inte ur en cell)När jag laddade,Köpte ett nytt batteri och allt verkar funka kollade även folkes tips allt var ok drog ca:00,39milliamp vid sleepläget Tack för tipsen nu är det bara att gasa! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.