AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
629

Tomt batteri

To
12
Touring perra
528 TOURING
När jag skulle starta bilen klickade det bara,Batteriet var tomt.Jag laddade batteriet och allt verkade bra
Nästa dag samma fel! Kollade ström över polerna i bilen med allt
avstängt drog ca:1amp Det verkar som något drar ström när bil står,Någon som vet vad det kan vara??bilen är en 528touring
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan vara batteriet som har gett upp har intern kortis!

Prova att ladda upp det igen (kolla om det bubblar i alla cellerna) och koppla loss polerna, därefter låt det stå över natten.

Är det urdraget igen är det bara att investera i ett nytt...

Normal livslängd för ett batter: mellan tre och fem år i normalfallet, även om det finns många exempel på batterier som håller både kortare och längre tid!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
To
12
Touring perra
528 TOURING
Har det på laddning skall prova det imorgon hoppas att det är batteriet som är trasigt,Annars blir det svårare att hitta felet!
Du får låta bilen stå i morgon om du vill få batteriet fullt laddat, det tar 24h minst. När du mäter strömförbrukningen så måste du låta bilen stå i minst 16 min innan du mäter så bilen går ner i sleepläge. Eftersom du måste in i skuffen så får luckan stå öppen, du ser att innerbelysningen slocknar efter en stund eller hur? I annat fall går bilen upp i vaket läge så fort du öppnar. Samma sak med strömmätningen, instrument osv måste vara inkopplat (A-meter i serie med ena batterikabeln) i förväg, annars samma sak, sleepläget försvinner osv. Bäst är att köra med tånginstrument, då slipper man lossa några kablar.

FP
To
12
Touring perra
528 TOURING
Kollade batteriet idag det (bubblade inte ur en cell)När jag laddade,Köpte ett nytt batteri och allt verkar funka kollade även
folkes tips allt var ok drog ca:00,39milliamp vid sleepläget
Tack för tipsen nu är det bara att gasa!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.