|
|
|
|---|---|
|
Har börjat ladda över 1.5 bar i min S14 nu och då blåser jag bort gnistan ibland över 5000 varv ändå upp till 8000 på min S14. Tänkte fråga vilka tändstift jag ska byta till??? Jakan eller kilander, vet ni vilka de kör med? | |
|
Orig brukar i dom flesta fall funka. Är nog i 99% av fallen som tändning är för klen.. Kör du med orig tändspolar?Isåfall har du svaret |
|
|
JA, Rafko kör med orginal tändspole. Prova med att minska elektrod gapet på tändstiften. Funkar det bättre då.... ja då har du nog svaret som Andreas säger tyvär.... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Hmmm, kör med orginal tändspole men kör med en tändförstärkare som ska klara av det. INnan med 18T agget provade jag ladda 1.8 bar vid låga varv och det gick fint att hålla gnistan... Kanske e skillnad med 1.5 bar över 5000 varv ? |
|
|
Örtan.. Var handlar man isåfall en M&W PRO-10/E |
|
|
Köp en MSD AL6, då är du säker på att de går bra. Eller en pro-10,men de är ju dyrare. Gnistan släcks av cylindertrycket=effekt. |
|
|
Oki...Ska handla en sån förstärkare... Tack för tipset Ska lägga upp en burnis film snart ner stålgrå drar på ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.