AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
612

Taskigt hel ljus E30

Jo
189
Jonny78
523i -99
Som alla E30 ägare vet, så är de ganska dåligt hel ljus, på denna annars perfekta bil...
Funderade på att montera X-ljus, men hur snyggt blir det på en skala?? Nä, just de!!! Andra tanken var att pilla dit 100w H1, men då kan man undra om reflektorn håller för den värme som blir??????
Någon som vet?????????
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag kör med 100W i min och har gjort det i ett par månader. Värkar funka fint. Vet andra som kört så i flera år utan problem. På nyare bilar blir det problem eftersom det ofta sitter reflektorer av plast i dem. Men i e30 sitter det väl glas/porslin???. Hur som hälst så behöver man ju bara 100W på vinterhalvåret,och då är det ju ganska så kallt ute och kylningen borde räcka. Jag skulle däremot inte låta heljuset stå på när bilen står stilla en varm somardag!!!

Sätt du i 100W. Det blir en enorm skillnad. Jag är jättenöjd med lysena nu. Men kom ihåg att blända av när du möter nån...
Hej
Där kan jag inte hålla med!
På min är det riktigt bra hel ljus (original)
mvh
powsgli
Instämmer med Kent H. (Har också en 320iK -88)
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag tycker inte heller att mitt ljus var så dåligt innan jag satte i 100W. Men jag tycker nästan inget helljus är tillräckligt när man kör på kolsvarta skogsvägar. Med 100W blev det en stor skillnad. Mycket bättre. Jag skulle vilja ha ett par Hella 3000 i fronten, men dessa kostar en del och det är inte så fagert...
kamber
håller med ! ja tycker helljusen e bra!....

/Bujachaka....!
Visa användare
306
bmwdriver
320i -99
318i -88
320i 2,5 -86 BMWCup Mod
Jag har blåa 100w i mina helljusen och är fullt nöjd med det ljuset. Precis som Gunneriusson skriver så är det inga problem med reflektorn, som förövrigt är av förkromad plåt. Sätt inte 100w i halvljusen bara för den reflektorn är av plast, den smälter nog......

MVH bmwdriver
318is 1988
BMWCS#4324
Jo
189
Jonny78
523i -99
OK. Får tacka för tipsen. Då blir de 100wattare så fort jag får tillbaka "lappen". Blev av med den i dag
:(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.