|
|
|
|---|---|
|
Sökt o sökt, men förstår hittar inget som passar in :) Från o till klonkar de i framvagnen när jag åker sakta på både någorlunda plan och guppig väg.. Är de ngn bussning eller liknande som lossat/pajjat? Detta kom väl ungefär efter däckskiftet då jag drog på 17" på den relativt sänkta bilen..visst, jag kan gå med på att de kommer va stötigare och så men jag blir störd av klonk klonkandet.. Värt o felsöka? eller ngt man kan byta ut själv? Hade det varit stötisarna som e på väg o brista så borde väl de klonka hela tiden, även i högre hastigheter? Tacksam för svar.. | |
|
Låter som tjejens 325:a! Jag bytade övre fjäderbenslagringarna fram o vipps så var problemet borta. Dom har en tendens o slitas ut i förtid om bilen är sänkt. Kostar ca 500:-/St på Bmw. Sen är det lite trist o byta dom men det är det värt så man slipper klonkandet. Mvh BJÖRN Länk |
|
|
kan vara länkarmsbussningarna som är dåliga också bytte dom på min 316 som smällde å levde faaan i framvagn mest då jag backade över trottoarkanter o bromsade hårt framåt och bakåt, byt dom det är ganska billigt 270:- per 2 st gick dom på!!! ___ 316i, när du inte har råd med annat ;) |
|
|
Ok, Björn..hur vet man om dom är slitna? går de och se innan man byter så man inte byter dom i onödan? :).. Bytte du ut dom själv? svårt? Patrik: svårt å byta själv? märker man av ngt av dessa lagringar? bussningar om de är slut o redo att bytas? |
|
|
Börja med att kolla de enklaste stagen: krängningshämmarstagen! Se länk: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Är det fjäderbenslagringen så klonkar det vid övre fästet på fjäderbenet när man tar tag i framskärmen och drar den uppåt sen trycker den neråt i lagom tackt. Mvh perra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.