|
|
|
|---|---|
| Jag är på jakt efter en bmw! lutar 90% åt en 525a årsmodell 93 eller 94! På jobbet så klagar dem att jag ska köpa en bmw! Dem är så jäkla dyra osv! Ni har väl hört det samma! Snubbarna som klagar har köpt egna bilar för ett tag sen! Ena personen har köpt en volvo s40 år 2000! Den andra nissan 200 sx år 93! Jag klagar inte på deras bilar så varför bryr dem sig i huvedtaget om vilken bil jag ska köpa? Jag bryr mig inte ett dygg om deras bilar! Vet någon hur dyra deras bilar är att äga? Längtar tills man kommer i en bmw så deras bilar blekar jämfört med min bmw! E34 karossen är överlägset snyggast av alla! | |
|
Ja du, det där känner man igen..... Jag tolkar det i allmänhet som avundsjuka. Mitt svar brukar vara att 'jag har inte råd att köra nåt annat än BMW'! /// Gunnar E. |
|
|
Så där låter det alltid. När jag köpte min 518 -87:a för snart 2 år sedan så fick jag en fråga om hur jag kunde plugga och samtidigt köpa en BMW som "måste ha kostat minst 50 000:-" Visserligen var det ingen särskilt bilkunnig person som sa det men man förstår ju reaktionerna som kan bli när folk tror så här konstiga saker. Det blev inte bättre när jag ett halvår senare köpte min golf cabbe -85:a. "Hur fan kan du ha två bilar, det måste ju vara orimligt dyrt" Sagt av en ett år yngre person som vid tillfället just köpt en SEAT för 75 000:- vilket är mycket långt ifrån vad jag gett för båda mina bilar. Avundsjuka kombinerat med stor okunskap är orsaken enligt mig. |
|
|
känner igen detta! blev att jä..a kackel på klasskompisarna när jag skulle köpa bmw. fick ofta höra att dom var så dyra mm kan tilläggas att 90% av dom som gnällde kör volvo |
|
| Känner igen. Funderar nästan på att köpa en E32 750 bara för att narras med dom. | |
| Exakt! Kan inte tänka mig något annat en avundsjuka! Bmw=klass! | |
|
Min bekantskapskrets verkar börja förstå att det inte är så dyrt att ha BMW. Det är ju helt rimliga priser på reservdelar o s v. Så är det väldigt trevliga bilar. =) MVH Morgan. Länk |
|
|
a_bmw: Säg att du kör BMW p.g.a. du inte har råd med en Volvo:-). Brukar tysta Volvoägarna. /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
| det är på tok för dyrt att åka bmw! man bränner däck för hur mycket pengar som helst :o) | |
| Skojade lite med dem på jobbet i dag! Jag sa att när jag kommer med min bmw så vill jag att ni lämnar era volvo bilar hemma för att jag vill inte få damm på min bmw!! Dem vet ju att det är klass på bmw så dem kan ju inte kontra med något förutom att säga att dem är så dyra! Wow! Det har man ju alldrig hört förut! | |
|
Jag har en V40-00 som bruksbil, denna kostar mig lika mycket som min M5-91. Bilias service tariffer är hialösa (1800.-/tim) det blir fjolligt att säga att en Volvo är billigare. Res.dels-priser ung. lika eller lite högre medans verkstadskostn. är betydligt högre. Sen är ju bensin,skatt och försäkring betydligt högre på M5:an men det tycker jag är något helt annat! (Tyvärr håller inte sambon med);) |
|
|
En fyrcylindrig välskött begagnad BMW är rena rama sparbössan! Jag har kört en 316i e36 i 5 år och 11 000mil och inte ens bytt avgassystem! Den är bränslesnål som få och körgladare än folk tror. Det har hunnit bli med 17 000mil på mätaren och det jag har fått reparera är "lärkvingarna"i framvagnen 2ggr (gissa vad), och främre bromsbelägg samt bakre bromsbackar & cylindrar. Inget mera... Tilläggas bör att jag servar bilen själv så även på denna punkt så blir det billigt. Det enda som är dyrare än hos en "standardbil" är väl försäkringen, men det rör sig inte om allt för många kronor. Jag vill på fullaste allvar påstå att jag sammantaget kör billigare med denna bil än med många budgetbilar. |
|
|
Dom har trackat mej en del på jobbet genom åren, har haft ett gäng bra flådiga bimmers. Jag brukar istället bråka o skryta om hur in i h-vetes dyra mina bilar är och jag har tom satt upp en jätteaffisch på en E46:a på chefens anslagstavla och han har gått lite i funderingar på att köpa en BMW. Vi tycker det är lite kul mest, men nog finns det allt i grund och botten en väldig avundsjuka. Ett par lyckliga har fått åka med någon gång, en solig sommarmorgon när man kommer till jobbet med varm motor... åsså ut nere i hamnen i Malmö... Det brukar vara det enda dom snackar om hela den dagen. Varje gång jag har bytat bil står dom där o dregglar ner lacken och säger "Oooh fyf_n Johan, vad blir det nästa gång, en Ferrari eller?". Har funderat på att låna på mej en italienare och köra ner till jobbet med. Haha, det hade varit så kul! Åsså nästa dag dra ihop något som "Åf köpte tillbaka bilen för den blev felsåld" och att man sålt tillbaka den dyrare eller nåt sånt. =) Kul o skojsa =) |
|
| Ha ha ha! Det är kul att skoja med arbetskamraterna! Det där med affisch på anslagstavlan låter som en bra ide! Håller fullständigt med dig om avundsjukan! | |
| Sånt beteende förklarar ju iofs eventuella fördomar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.