|
|
|
|---|---|
| jag har sett att det står freunde und fahren på vissa bmw-reklamer...vad betyder detta | |
|
Är du säker på att det står så och inte: FREUDE AM FAHREN??? Det du skriver är grammatiskt fel och skulle översatt betyda ung: Vänner och Köra... BMW´s gammla reklamslogan som jag skrev ovan betyder i stället: "Härlighet vid körning" som sedermera fritt översatt blivit det som står på BMW Sveriges reklamsslogans: BMW-När du älskar att köra... *BAWORAK* |
|
| hehe jo det heter nog freunde am fahren | |
|
"Freude am Fahren", den sloganen har hängt med sen 60-talet! Den svenska varianten på den tiden var helt enkelt "Körglädje", men någon gång under andra halvan av 90-talet - har för mig det var inför introduktionen av E46 - "brainstormades" det på BMW Sverige och reklambyrån, och man kom på "När du älskar att köra". /// Gunnar E. |
|
|
När 330 lanserades i Sverige användes en specialvariant som är lite fyndig: Äkta körlek. Och det är det ju! Annars minns man ju alla BMW från barndomen på 70-talet med någon av den tidens coola slogans i bakrutan "Säker körglädje" "BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den" |
|
| jag läste i bilsport att man nu kunde/tänkte ta tillbaka den sloganen "bmw följer inte tekniken bmw leder den"...mest för att e60 kom med så många nya saker som ingen annan haft | |
mackan325 |
Kan inte BMWCS skaffa tillstånd av BMW sverige att få trycka kopior på de gamla klistermärkena? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.