|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet ungefärlig tid för att byta topppackning,på V12 | |
|
Svårt att säga , man kan göra det väldigt snabbt - men det kan också ta 10 helkvällar i verkstaden då man kanske tar tillfället i akt och byter ventiltätningar mm samt är supernoga. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
Paap Reeder |
Hej! Har gjort en egen kalkyl: Riva allt utom plenum = 1,5 tim 2 st Plenum = 1 tim Övre yttre och inre bröst inkl kedjehjul och kammar = 1,5 tim Lossa byxrören mot kat-flänsen + m m = 1 tim Lossa bakre kylrören (måste riva främre torpedplåten -tror jag underlättar montering) = 1 tim Lossa topparna 2 x 1 tim Totalt blir det 7 tim + 3 tim reserv för Mac Murphy. MVH /// Paap R |
|
Tack ,oljelocket alldeles vitt o kleggit,får fylla på vatten ca 1/2liter varje gång den stått över natten,behöver alldrig fylla på vid körning,det verkar som den läcker när motorn svalnar. |
|
|
Tänk på att anläggningsytorna mot toppackningen på både topp och block skall vara KLINISKT rena. själv höll jag på och gjorde rent i flera timmar och när det var riktigt rent kom en van V-12 mekare för att kolla och då visade det sig att det jag kallde rent inte ens var i närheten av vad han kallade för rent. Finns ju folk som bara slänger ihop det men det brukar börja läcka rätt snart då. om man planar topp+block sliper man ju det , annars är det en tunn film som man måste ha bort och ytan får inte repas , jag körde med 4 flaskor "gasket remover" och 20 talet nya rakblad och hyvlade bort filmen. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.