AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.970

Använder ni Cab-skyddet?

Sida 1 av 3
to
47
tommel
Z3 Roadster 2,2i -01
R850R -99
R60 -69
Är det någon mer än jag som inte orkar montera det knöliga, gummiliknande cab-skyddet, eller sätter ni alltid dit det när suffletten är nerfälld?

T
Har jag aldrig använt.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Nej, har aldrig orkat göra det ännu.

Mvh Henrik
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Vad är det för skydd? Inget vi har på Z4 - eller?
järnet
Näe, Z4:an är för ful!
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

ALLTID (nästan i af....) Dels så blir bilen mkt snyggare, och dels så håller man innertaket rent. Suffletens insida blir REJÄLT skitig om man struntar i detta, och det är ett h****vete att få rent....
Till och med MR.CAP klagar!

/B
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Om jag orkar, har tid och vädret ser stadigt ut. Dvs är jag säker på att jag slipper slita av det strax igen så åker det på. Bilen ser MYCKET bättre ut med det monterat. Tyvärr tar det en massa plats så när man åker på semester får det inte följa med...

Z4 saknar (?!?!?) detta skydd då den har en mer riktig cab konstruktion där yttertaket ligger ytterst även i nedfällt läge och som desstom ser snyggt ut nercabbat.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Järnet: Är inte Din 745i en Bangle-designad bil? Då borde Du ju gilla Z4 designen också?!?
järnet
Jo, men jag gillar utseendet på Z3:an bättre. Min bil håller min arbetsgivare mig med och jag har inte direkt valt den för utseendet utan det ingår en bil i den förmåsnklassen och jag hade att välja mellan en MB eller BMW. Valet föll på BMW. Nästa år kan jag välja igen och det blir nog en BMW även då.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Skyddet finns att köpa som tillbehör till Z4:an.
Mitt kommer att sitta på från dag 1. Varför fälla upp taket om man har köpt en cab ?

Appropå "Z4:an är ful", fler sådana konstruktiva kommentarer som svar på frågan om skyddet används...Dagis :(
.Hade för en gångs skull monterat kabbskyddet,det började regna och knäppena släppte inte,tänkte slita sönder hela skiten i ren ilska.det j-v-la kabbskyddet gick nästan inte att lossa.Efter våld lossade det.Anväder aldrig detta mera.Någon fler som råkat ut för samma elände.Ska kolla om jag kan konstruera om fästena.Jag skulle vilja ha ett tunnt elastiskt skydd,som man kan rulla i hop.Orginal kabbskyddet fyller nästan hela bagaget.
Alltid! Undantaget är om jag ska köra en koooort sträcka i låg fart. Precis som Beppo säger blir det fruktansvärt skitigt om man inte använder det. Tog en blöt Allduk häromdagen för att torka av vindskyddet (har faktiskt inte gjort det tidigare) och med tanke på att den då blev helt svart av smuts så vågar jag inte tänka på hur mycket skit som kan sätta sig i innertaket om man kör utan cabskydd :|
För er som inte använder cabskyddet pga. att det tar för stor plats så finns det mjuka alternativ här: Länk

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
Använder det alltid jag med!! Det tar ju bara drygt en halvminut att sätta på det och det blir ju 20x snyggare!!!

//Svebba
- Jag är schnell !
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Enda gången jag inte använder det är när jag "stajlar" och fäller taket i farten...... Det skulle kunna gå rätt illa då! :-)

Då jag inte tycker att man ska köra utan cabskyddet, av ovan nämnda anledning så kanske mina åsikter om elcab på en Z3 är rätt förståelliga.....

/B
to
47
tommel
Z3 Roadster 2,2i -01
R850R -99
R60 -69
Ett krux är att jag alltid fäller upp taket (el-cab) när jag lämnar bilen eftersom jag inte vill ha hela bilen full med alla olika typer av pollen som vräker ner så här års. Om cab-skyddet sitter på så blir det otroligt jobbigt. Antingen får man låta skyddet sitta på och få en bilen förvandlad till en biologisk pollenbärare, eller så sätter man inte på det (med de naktdelar som det medför) och håller bilen någorlunda juste invändigt.

Inte lätt!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Järnet: Jag förstår (och håller med om att Z3 är snyggare). Kanske nya M5 har kommit tills det är dags igen för bytet, snyggare, roligare, bättre namn men tyvärr lite mindre än 745.

/Caspar
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
När jag hade Z3 använde jag ALLTID cabskyddet .

Vad gäller vilken av modellerna som är snyggast, så är det ju alltid en smaksak. I mina ögon så är min Z4:a otroligt vacker.:-)

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Ni
13
Nils-Lennart
Z3 Roadster 2,8 -99
Cosmossvart
Så klart att skyddet åker på eftersom det är snyggare och skyddar cabbens insida från skit. Inte är det så besvärligt att montera skyddet. Jag brukar skippa de två "inre" fästknapparna så går det smdigare.

Lennart
eF
900
eFx
520d Touring -09
På Z4:an kan man ju dock undra varför dom inte tagit sig tid att lösa ett skydd som ligger för, eftersom det trotts allt är ganska lite som är öppet på just den modellen, efter att man öppnat taket. Men men.. definitivt är det lätt bra att ha skydd!

/eFx
Jag tycker faktiskt det är snyggare utan cabskyddet, som är alldeles för plastigt enligt min smak. Det mjuka cabskyddet är ännu värre, ser ut som f*n rent ut sagt. Men jag tycker ju att Roadstern är snyggast med sufletten uppe oxå. Klart snyggare lösning på Z4'an med de 2 extra plastbitarna, som av någon anledning är extra tillbehör.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Är ni som alltid använder cabskyddet lika noga med att använda skyddet till cab-rutan också? Det måste ju ta lång tid att fixa allt det. Själv trycker jag bara på knappen och är nöjd sen =) Tror att jag hellre rengör mitt innertak och polerar min bakruta nån gång varje år istället.

/Carl

BMW-Träff, Göteborg 18/6
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.