|
|
|
|---|---|
Adam318 |
Det blir inte varmt i min bil, eller jo, IBLAND, men efter LÅÅNG tid och inte alltid, har jag haft i kupé-värmarn så kyls jag ändå snabbt ned av den KALLA luften som kommer ur utblåsen... Vad är det för fel? Kan dte vara "termostaten"? ------Sign.------ Brings Me Womens? |
| förmodligen så är det en taskig termostat. | |
|
Hej... Eller luft i kylsystemet... MVH |
|
Adam318 |
Nya teorier: 1. Topp-packning dålig sa en jag snackade med idag 2. För lite glykol så att vattnet fryser just runt värmepaketet 3. Termostat 4. För lite vatten/Luft i kylsystemet? samma sak? Hur kollar jag dessa grejjer lättast, och vilket verkar troligast? ------Sign.------ Brings Me Womens? |
|
Jag vet inte om det sitter nån värmeventil på din bil men på mina E28'or sitter en ventil på torpeden som reglerar vattnet in i värmepaketet... om den kärvar ihop i stängt läge blir det KALLT i kupén!! /joh |
|
Adam318 |
Förmodligen är detta en dum teori, men kan det vara för att kylaren inte är full? Låter väldigt udda men? ------Sign.------ Brings Me Womens? |
|
Hej... Angående dina nya teorier... Teori 1:Har toppackningen gått så får du olja i kylvätskan...och tvärt om. Teori 2:Är det så kallt nu där du bor ?...dom flesta mackar har ett instrument att låna ut där du kan kolla fryspunkten. Teori 3:Kan vara felet. Teori 4:Kan vara felet,fyll på om det behövs och lufta. "Pendlar" tempmätaren ?...om den gör det så är det nog teori 3 eller 4... MVH |
|
|
Hej! Om allt verkar normalt förutom att kupéluften inte värms så kan det nog vara som joh säger, med värmeventilerna som reglerar vätsketillförseln till värmepaketet. Haft detta fel på en e36:a, bytte ventilerna och värmen funkade igen. Prova att knacka lite på ventilen, sitter förmodligen bara en på din bil, funkar inte det är det nog bara att byta den. |
|
Adam318 |
Har nu fyllt på vatten, men behäver gärna lite utförliga tips på hur jag får ur luften ur kylsystemet, verkar som det finns kvar där. Och "värmeventilerna" var sitter den mer exakt? ------Sign.------ Brings Me Womens? |
| Hur har det gått? Hittat felet/lösninge? Har sama problem med min. Ingen värme i kupén. Tempen på motorn är det inget fel på. Tempmäteren står som sig bör, ungefär rakt upp. | |
|
Jag gissar på följande: I bakkant på motorn(på torpedväggen) sitter en cirkulationspump som ser till att vattnet åker runt i systemet. Om den är ur funktion så kommer garanterat ingen värme. Ha värmereglaget inställt på varmt och lyssna om det surrar i pumpen. Är den tyst: byt pump. |
|
Adam318 |
Jag får värme nu, men det verkar dessvärre som att den tar glykol av mig, jag fyller på eftersom, men till slut borde det ju vara slut luft och fullt med glykol alternativt så har enligt någorlunda kunnig källa topppackningen gått så det läcker in vatten i motorn och därmed försvinner eftersom... men som sagt värme har jag periodvis... ------Sign.------ Brings Me Womens? |
|
Har samma problem inte märkt av de nu förrän de blivit riktigt kallt men får ingen riktig värme i bilen. Motorn blir varm efter en stund men luften i bilen går bara från iskall tilllagom. Alltså ingen värme.... kan de vara dom där värmeventilerna ni snackar om var mer exact sitter dom ? tacksam för alla tips & svar. Me Be M3 Wannabe! =) |
|
|
E30? sitter isåfall till höger om gaspedalen,vid värmepaketets vänstra sida. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.