|
|
|
|---|---|
|
Hjälp...!!! va ute å körde idag, vid gaspådrag så började de smattra typ från kardanaxeln?? lät som ljudet kom precis från bakom växellådan... så vad kan de vara??? måste få de fixat pendlar 9mil varje da så e i stort behov av att använda bilen... vågar ja köra??? nån som vet vad de kan vara?? tacksam för snabba svar... Min pärla :-) Länk | |
|
Det är alltid svårt att tolka ett beskrivet ljud, men ett "smattrande" ljud, speciellt vid belastning kan mycket väl vara ett avgasläckage...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
e nog inte avgasläckage... man känner att de typ slår mellan sätena å baksätet... Min pärla :-) Länk |
|
|
va ute nyss å kika under de man kunde se,, verkar inte va nått som e löst, inge avgasläckage... de e som ett dunkande/smattrande precis under armstödet,,, e vid gaspådrag över 4000rpm.... hjälp, måste få de fixat snarast... ingen som vart ute för nått liknande???? e en 325 cab e36 -94.... Min pärla :-) Länk |
|
| hade ett liknande fel på min 325 coupe -93 då var det växelådan, ramlade ut lite metall skrot ur den, vara bara på 2;ans växel, det lät ungerfär som att man hade haft typ en läderrem eller nåt runt kardanen som slog hårdare och hårdare ju mer man varvade.. hoppas ni förstår min beskrivning.. | |
|
jepp exakt så låter de... hmmm reppan hur länge körde du så??? e de risk för totalras??? bytte nyligen ( 1månad sen) lamellen kan ja gjort nått fel då??? va du tvungen å byta vxllåda?? eller kan man fixa de??? Min pärla :-) Länk |
|
|
har inga problem med att växla kanske ska tilläggas... växlarna går fint i... Min pärla :-) Länk |
|
| jo det var samma sak för mig växlarna gick i hur fint som helst , körde inte så mycket för jag såg att det var en bit borta från ett drev så jag böt låda.. man kände inte alls av det förutom ljudet.. | |
|
jahopp.. bara till åbyta låda då,,, faen!!! ja blir så trött... ingen som har en låda till salu??? vilka lådor passar till min??? har alla e36 samma låda?? reppan tack för hjälpen... Min pärla :-) Länk |
|
| är ju inte helt säkert att det är det, kolla hardyskivan, har för mig att jag hört att dom kan gå soönder i bitar så den piskar under bilen, kolla den ! | |
|
hardyskivan??? vad e de för nått?? var sitter den??? Min pärla :-) Länk |
|
| sitter direkt efter växellådan, mellan den och kardanen, ser ut som en hockeypuck ungefär.. | |
|
oki ska kolla de imorrn på jobbet då... hmm hoppas de bara e den då.... tack för hjälpen... Min pärla :-) Länk |
|
| jo hoppas du har lite mer tur än vad jag hade, kom just på att min låda knackade på tomgång efter att den pajjade men tystnade när jag kopplade.. hoppas det löser sig för dig nu.. | |
|
va nyss ute å körde... verkar bara va på tvåan som de låter.... s¨å ja antar att de e lådan som gett upp.. hur kan man veta säkert?? ser man på hardyskivan om den e kass eller måste ja lossa allt??? nån annan som vart ute för samma sak??? vågar ja köra med bilen?? ska köra 50 mil nästa helg.. finns risk för totalras??? eller e de lugnt om man bara kör på 1,3,4,5?? Min pärla :-) Länk |
|
|
Har oxå ett mystiskt ljud från min.. Men det låter mer som om det kommer från bakaxeln, men det låter bara på 2an har jag för mig när man kommer över 3500-4000varv men sen är det tyst. Men det låter lika när man ska ställa upp den på asfalt. Precis som om däcken skulle ta i någonstans men det gör de ej. Vad kan det vara som e dåligt? Säg inte att det e lådan... Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
| jag körde själv några dar med 1,3,4,5:an men testa töm oljan från lådan och se om det kommer med nåt metallskrot, så vet du garanterat att det är lådan.. | |
|
verkar bara vara hardyskivan :-) :-) :-) den såg ut som sju svåra år... ... ska byta den idag...... tack för hjälpen reppan!! Min pärla :-) Länk |
|
| skönt att det bara var den då, är ju aldrig kul att byta låda.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.