|
|
|
|---|---|
|
Hej, har panik snart...har hjälpt en vän att göra recond på bilen, den gick som den ska innan motortvätten...nu går den inte igång...har kollat alla stiften, har bytt fördelarlock och rotor, har bytt tändkabeln till tändspolen, har prövat att byta tändspole, men likt förbannad så blir det ingen gnista till tändstiften....snart får jag panik....det är en 6 cyl, 528i -86:a, kan något relä vara trsigt efter en motortvätt...kom åt chassit med den fasta nyckeln när jag skulle ta loss batteriet för att ladda den...kan det ha någon effekt på att den inte får gnista till tändstiften...SNÄLLA ni..kan någon hjälpa mig??? Så fort som möjligt....PANIK....... | |
|
Kolla så det inte är vatten i anslutningen till tändmodulen, den sitter mitt på torpedväggen. Lätt hänt att det trycks in vatten i gummibälgen som tätar runt kontakten. /// Gunnar E. |
|
|
Hej! gunnare>>>Sitter den inte på 528:an i motorrummet (högersidans sidovägg)nere vid spolarburken? Men säkert kan det vara denna som falerar... Mvh Janne. |
|
|
Janne, du har nog rätt. Det är på 518 och 520 den sitter på torpedväggen. /// Gunnar E. |
|
|
Ska ta och kolla upp det men har föga förhoppningar att den startar....tror att det lutar mot reläfel.... |
|
|
Är batteriet laddat nu? Har ni provat med ett nytt? Mvh |
|
|
även om batteriet vore dåligt så skulle den alstra fram en gnista iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.