|
|
|
|---|---|
|
tjenare var såg på en bmw 528i som var till salu ,bilen var fin utanför inte så mycket elektronik och sånt, precis som jag ville ha den.... sen när jag kollade under så såg jag att det läcker olja från oljetråget ,skruvarna till oljetråget är rena vilket säger mig att det är där det läcker och jag antar att det är packningen som behöver bytas o ch den kan inte vara så svår eller ? sen såg jag lite olja på själva växelådan underifrån men jag tog och luktade på den och den luktade bränd olja som jag förknippar med oljetrågläckaget ... kan det finnas en chans att olja från tråget har runnit dit? själva bilen hade inga som helst missljud från fast när vi öppna motor huven så såg man rök, (bränd olja) och det var på grenröret som det var olja..... jag kollade runt den översta kåpan och hittade ingen som helst läckage jag är rädd att det kan vara en spricka nånstans killen själv påstog att han hade fyllt olja för att kunna köra och då tror jag bara att det är en läckage och en pakning .. jag har möjlighet och kan att byta oljetrågspackning.......... bilen var jättefin annars han vill ha 12000 kr för den jag prutade när den till 10000kr men ville igentligen ha 9000kr för den ska jag ta på mig chansen han sa att de flesta gamla bilar läcker lite.... är mycket mycket tacksam över om ni kan hjälpa mig ! ////MVH | |
| rök = ånga förresten felord val :) | |
|
det som var konstigt är att motorn kändes lite trött fast det var inga läckage nån annanstans ..... ägaren påstog att han har råkat tappa lite olje när han har fyllt på motorn på grenröret fast det tror jag inte på.... //MVH |
|
|
Om det inte läcker från ventilkåpspackningen så är det inte omöjligt att han har spillt, lätt hänt med full dunk och svår placering av påfyllningshålet - been there, done that |
|
|
jag är rädd att det kan vara en toppblockspackning som behöver bytas .... den äär ju svårare att åtgärda ..... |
|
Haettman |
Kan du byta oljetrågspackning och få det tätt så kan du byta topplockspackning också. Jag hade svårare att få tråget tätt, än att toppen. Men bra blev det till slut. Jag spiller alltid olja på grenrören så det kommerr härlig rök på grenrören, bilen är gjord så det inte går att få första spillet olja i motorn. I varje fall inte utan tratt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.