|
|
|
|---|---|
insanity |
hade tänkt mig att köpa en 325:a och tänkte höra mig för vad man ska tänka på? |
|
Hej! Två tips: använd funktionen sök inlägg så får du veta mycket. Berätta lite mer vad en 325 betyder, Ungefär hur gammal, vad får den kosta etc. Det finns många kunniga ägare här på forumet som gärna berättar. Och välkommen hit! Här trivs man, även om man som jag, sålt sin bil. |
|
320-325 |
hmm men vilken årsmodell ??? e30 eller e36 eller ja nyare |
insanity |
jag letar efter en e36..och tänkte mig en 92...e det något särskilt med dem som man ska tänka på? |
| köp en från 93 istället så får du vanos | |
| 92= vanos fritt= mindre krångel och utgifter när den ska bytas. | |
| OM den ska bytas! vanos = -0.1 dl / mil + bättre drag på låga varv | |
| vid 4300 så blir det en rejäl knuff om man inte har vanos | |
| japp det e lätt skönast :D | |
| ett chip tycker ja dock man måste ha om man inte har vanos, då kommer knuffen mkt tidigare :D aaaaaaah måste ut å köra en runda nu! | |
insanity |
92 låter bra...det får nog bli en sån.... |
| japp det är riktigt dyrt att byta vanos köp en 92:a | |
|
alla som har 92or tycker man ska ha dom utan vanos. alla med vanos vill att man ska köpa dom med vanos. anar en trend... /mvh jocke |
|
|
jag har en 91a, så mkt skönare än med vanos, polarn fick nå strul på vanos mekanismen, skulle kosta åtskilliga 1000lappar att fixa.. Men va e de speciella med vanos egentligen? bara ett påhitt för att sälja nyare modeller? |
|
|
"ett chip tycker ja dock man måste ha om man inte har vanos" sa bmw_henke. Då tänkte jag sno tråden lite och fråga: Gör det mycket skillnad(hk/nm) att chippa min bmw? (Bmw 328iC -95) Gör öppet filter någon skillnad också? (förutom ljud) Tar motorn/något annat, mer skada när man har chippat? tack på förhand! |
|
|
Öppet filter ger som du skrev mer ljud, får bilen att låta lite snabbare..sen så ger den väl ett litet ökat gaspådrag..sen kan de ju diskuteras fram o tillbaka om den ger 2-5hk? men de känns som de :) möjligt att man luras av ljudet.. Kastade in "Lintec Redline Twisted" filter i min tidigare under dagen..fungerar och låter riktigt najs! www.lintec.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.