|
|
|
|---|---|
|
Går i tankarna på att sälja min 525 för att ge plats åt en m5 touring (drömbil sen liten). något speciellt att tänka på. & hur dyr är service & delar? Hittade en på mobile.de som dom skulle ha 66000 för sen kostar det förstås lite å hämta den. Va kan man tänkas ge för en 94a som gått ca 16000mil? | |
Gemini__ |
Köp denna istället, kanonpris om bilen är i ett gott skick. Länk //Thomas |
|
Fundera över om du verkligen ska satsa på att hämta hem en av de billigaste M5-touringbilarna som finns till salu. Priserna på mobile.de tycks ju variera mellan kring 62kkr och 145kkr på nämnda modell – ställ Dig frågan varför. Men OK, några ex. på viktiga bitar att inspektera vid ev. köp. Edc-dämparna (läckage=dyrt), sprickor i grenrör/avgassystem, kat. och motor (=kan bli mkt dyrt). Länk Länk . Det finns ju mycket mer att läsa om Du använder sökfunktionen, ovan. Har Du otur kan Du tämligen raskt behöva lägga insatsen en gång till, eller kanske än mer. Vad man kan tänkas ge för en 94 är således i högsta grad beroende på skicket, men priserna på tyska mobile ovan kan ju funka som riktpunkter i alla fall. Ställ dig även frågan om 16000 tusen mil är rimligt i förhållande till begärt pris. Det är nog ingen omöjlighet att det saknas 10 000*X mil på det exemplet du anger. Jag skulle nog avslutningsvis börja med att leta i Sverige. Mvh axel |
|
|
Såg ju kanon fin ut den där 92an. Priset på den jag hittade hamnar säkert där någonstans om ja låter en firma ta hem den. Tackar så mycket för tipset Thomas. mvh Mclarry. |
|
|
Tack Axel & Thomas för all info. Ja fortsätter min jakt här hemma i stället. Sen till en fråga till, hur har ni försäkrat era m5:or? Har ni wasabilsport eller en vanlig? & vad ger ni? |
|
| Eller kanske en 540 är ett allternativ? | |
|
Välj en Manuell 540 i sådana fall den fungerar som subsitut automataren är betydligt slöare en rolig detalj med 540:i en 6 växlad touring är ovanligare en vad M5 Touring är;) Mvh Stephan |
|
|
M5 touring är en raritet, endast 891 tillverkade bilar. Ett gott tips är att leta en bil i originalskick och sedan behålla den så (oranga blinkers, originalfälgar osv). De billigaste på mobile erbjuder inte ett gott originalskick men för de priserna de begär finns ju utrymme att renovera. Utbudet av M5 touring på mobile är stort just nu, det finns nämligen finns bara drygt 60st M5 touring kvar i hela Tyskland, och ca 10 ligger till salu nu. Den billiga svarta 92:an ser ju hyfsad ut dock, men har fel fälgar. Fälgarna ska vara M-system II och 8x17 fram samt 9x17 bak. Jag skulle valt den här utan att tveka om det är mobile som gäller: Länk Annars vet jag en mycket fin M5 touring-92 i Avusblå med svart nappaläder i nyskick, den har funnits i Sverige sen -96 och verkar vara mycket fräsch samt så gott som original. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Ska du köra året runt är en 540i mycket bättre dock, M5 blir katastrofalt dyrt och inte särskilt trevlig att halka runt med i saltet. Servicen är rätt dyr och det är noga med justering av ventilspel var 2000-2500:e mil osv.. En riktigt bra sommarbil är det iaf, och sanslös körglädje, högvarvig sugmotor i en kombibil, saknar motstycke helt enkelt! - M5 E34 Limousine register - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.