AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
530

generator eller batteriet ???

Al
35
Alex_Bmw
320i -88
Bytte fläktrem igår har använt bilen idag men nu ikväll dog den.
När den får start hjälp så funkar den, men när man tar bort kablarna dör den direkt.

Vad kan det vara??? Det har aldrig varit nåt fel på batteriet förrut.

Alex
Ro
131
RodM
320i -86
lita inte på detta.. men du kan ju kolla hur laddningsreläet ser ut. kolen
mo
142
molle
325iA coupe -92
Kolla remmen. Lyser laddningslampan? Att den dör på det där viset betyder ju att den inte får nån ström alls, antingen har generatorn flippat totalt eller så e det nått med remmen.

../molle

Dino
Jag skulle nog tipsa dig om generatorn men börja med kolen så kan du komma undan billigare om det är den som är sönder , PGA: hade samma problem för ett tag sen åkte till stan o parkerade när jag kom tillbaka så var den helt död gick inte ens putt starta bilen å då var det kolen dock gick det att starta med starrthjälp.
Lycka till

M-MotorSport
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Man kan råka ut för att remmen slirar utan att låta, då går generatorn runt -men bara så pass att laddningslampan slocknar. Jag hade det på en Alfa 3.0 en gång i tiden. Om du laddar batteriet med batteriladdare, håller det laddningen då?
Man kan mäta strömmen från generatorn om man har en tångamperemeter avsedd för likström.
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Det är nog generatorn som felar. Dessutom är nog batteriet nästan slut.
En gammal audi jag hade för längesen hade dåliga kol och laddade inte. Bilen tog ström till tändningen från batterit. Efter ett tag var det slut och då dog bilen. Efter 5 min hade det återhämtat och man kunde köra några km till.

Eftersom det hände efter rembytet kan du ju ha schabblat. Så kolla remmen igen...

Dessutom får du se till att ladda batteriet ordentligt, på en mack motsv. annars har du inte mycket marginal.

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.