AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
804

kan den verkligen ha gått bara 8800 mil?

uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
köpte nyss en e36 coupe
93´s 320 automat
bilen är kanon fräsh och har knappt ens sten skott och är i ny skick(nåja men känns så iaf efter att ha kommit från en 318is)och har full service bok med rätt årtal
kruxet är bara att det är 10 ägare på´n .hur räknas sånt igentligen? bilen är en import (99)är Bmw första ägaren innan första bmw firman sålde den? Bmw i luleå garanterade milen iaf tom skriftligt.tycker ägar antalet är lite väl mkt..
stefannorr
Ägarna räknas väl bara från importen till Sverige! ägarna i Tyskland finns ej med på antalet ägare.
Lycka till med bilen : )
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
tack men det där med ägarna förvirrar mig lite ..min förra hade 5 ägare nu när jag kollar söderströms englunds och en kör skola sen jag och ägaren efter mig..
BMW_Lover
Tjena!
Jag köpte min 318is igår och den har gått 6300 mil. bilen är i skit bra skick och den har haft 7 ägare i sverige. Har kollat upp ägarna och den tid som ägarna har haft bilen. Och det verkar stämma. Om du känner dig lite förvirrad gå och gör en M-test. kostar endast 1500. Men om bilen är i bra skick så ska du inte behöva vara orolig ;) .

Lycka till

uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
är inte det minsta o-rolig(bilen går som en ny och ser ut som en enl mina ögon iaf och jag är 100% nöjd med den) tycker bara att ägar antalet verkar mystiskt..
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Kanske har varit nåt "skummt" vid importen... nån har hämtat och reggat in den, sen sålt den direkt. Kanske gått mellan ett par stycken i en familj eller nåt? Bytat ägare på den för att få lägre försäkring?
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
jo kan säkert stämma iofs
men man blir ju lite fundersam iaf..ägar antalet lär ju bli jobbigt att förklara när man skall sälja den..kunde dock inte motstå den efter en prov körning var jag total såld.har kört många beggade bilar men inget har känts så fräsht dom denna..
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Min E36 är en -92:a, köpte den förra året med 3300 mil på mätaren! Gissa om jag var misstänksam. Kollade upp de tidigare ägarna och allt stämde! Så det FINNS lågmilare!

Hade en japs en gång också med 12 (!) tidigare ägare, den bilen var ändå i bra skick, då jag kollade vilka de tidigare ägarna var kom det fram att 7 olika bilfirmor under samma "takorganisation" här i Finland hade ägt bilen.. Så kan det gå...
Byten mellan bilfirmor regionalt kan ju oxå skapa ett antal ägare ganska snabbt utan att den varit i trafik sas. exempelvis kan ju någon bilfirma ha överskott på beg bilar och märkesinriktade firmor byter bilar ibland med.
zi
60
zippe84
318i -92 (E36)
I tyskland kan jag tänka mig att det är många som pendlar med autobhaan (rättstavat?) å allt. vägarna är mycket finare där pågrund av att det inte finns någon kärle i marken som höjer spricker asfalten som här på vissa ställen.
så 30'000 mil där kanske e som 17-18'000mil här när man ser till slitage på bilen.

Men en sak som jag skulle vilja ha förklarat är att om man vrider på tändningen med trippmätarknappen intrykt så visar totalamilräknaren först en ganska hög siffra och sedan en 0000 siffra och sedan några på ett antal tusen mil och sen är det ett test på att alla visare kan röra sig fullt ut.
Men vad betyder milsiffrorna???

Mvh//Niklas
stefannorr
zippe84> Gå bara inte på skrönan om att de är dom riktiga milen,de är koder för verkstadspersonalen.
B3 coupe
Det tre första du ser på din mätare kan du skita i. har inget med milen att göra. Det fjärde visar de sista siffrorna av bilens chassi,
där vet du om du har rätt "data" i bilen eller om original program finns kvar. Det är det enda jag vet om dessa siffror.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.