AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.928

Ockerpriser hos Carbon Racing?!

Sida 1 av 2
Kollar på lite delar till min bil och jämför priserna på Carbon Racing med lite andra...

Front E46shop.de > Länk > €950 (ca 8.600kr)
Front CarbonRacing.com > Länk > 17.800kr

Dörr E46Shop.de > Länk > €1.000 (ca 9.000kr)
Dörr CarbonRacing.com > Länk > 19.000kr

Nästan varenda produkt går att få för halva priset ifall man köper dom ifrån andra länder istället. Som ni ser är det exakt samma produkter! Så skriver dom på sin sida att dom skall hålla schyssta priser p.g.a avsaknaden av lagerkostnader... Helt sjukt enl. min mening!

Ingen annan som upptäckt detta?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Det kan skilja väldigt mycket mellan kolfiber och kolfiber, bara så ni tänker på det.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Har med sett det, helt sjuka priser!

Mvh,
Robban
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Imola,
Vet du vad priset blir när fronten väl är hemma från tyskland?
Inkl de kostnader det för med sig?
Då först blir uppgifterna lite mer jämförbara. CR är kanske fortfarande dyrare, dock med en mer rättvis jämförelse.

Det är verkligen naivt om man tror det går att jämföra priser från the Whole Wide World bara för de ligger på internet?
Då skulle ju bla BMW sverige gå i konkurs!!!

Jag tycker dessutom det är sorgligt att förstöra forumens trovärdighet med felaktiga uppgifter. I synnerhet så som man slänger ur sig i denna tråd.
Det går att köpa billig mjölk direkt från bonden åxå, men att jämföra det med ICAs priser...nee!
Ar
164
Arash
518i -93
lol
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Gladiatorn
Inte F#n kostar det 9000 SEK att frakta en front från Tyskland, har själv skickat efter en från Frankfurt, frakten hit till Vasa Finland gick på ca 100€... Så om grejerna motsvarar varandra lönar det sig garanterat att beställa från utlandet!
Hej.
På dessa priser i tyskland tillkommer svensk moms, flygfrakt / express frakt, samt våran marginal.
Kolla gärna upp vad det kostar att ta hem en dörr med flygfrakt, samt lägg på momsen. Tycker du fortfarande att det är ockerpriser??
Tänk också på att vi står för garantierna på kolfiber delarna, när vi säljer dom i Sverige, samt att vi handlar delarna med våra pengar, dvs vi tar inte ut 100% förskott som vi gör. En del firmor lämnar ingen garanti alls på importerade "specialdelar" vilket omfattar i stort sett alla delar vi säljer (80%).
Vill man vänta mera, så kan man ta hem delarna med billigare frakt lösning, och det är alltid ett alternativ vi har. Dom flesta vill ha sin kolfiber del igår och inte om två veckor.
Tycker dessutom inte att det är snällt med ett sådant påhopp. Du kan maila eller fråga först, innan du hänger ut någon på detta sättet. Då har du i alla fall fakta, eller hur?
Velle
Produktchef Carbon Racing
Gladiator´n:

Vilka mer kostnader är det du syftar på förutom den sedvanliga frakten?
mr_xc99
Jag hoppas och tror att ingen handlar från er.
Hoppas folk ser detta så dom slipper hamna i er fälla.

Sen när betalar man svensk moms på delar som köps från annat EU land. Finns ju inget import längre, det är fri rörlighet inom EU.
tsaros:
Det är ju samma produkter :/

Gladiatorn:
Det som tillkommer är frakt... Och den är inte särskilt stor. Beställer en hel del saker ifrån både USA och Europa.

Velle:
Varför betala mer moms inom EU?
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
du beemerfinnen,
e du bakfull eller startar du alltid upp morgonen med att svära ;) jag har aldrig påstått att det kostar 9000 att frakta en front från tyskland. Har du läst mitt inlägg eller???
INTE, ta å gör de först.
Sedan lever ju alla företag på en konkurrensutsatt marknad med wheeling och dealing. En del köper BMW bilar här och en del köper dem billigare i Tyskland. Det är ju fortfarande åxå samma bil.

Jag tog hem en baklucka från tyskland som tog 2 veckor för att komma fram bara att för jag ville ha den absolut billigaste frakten, oförsäkrad dessutom. 110 euro kostade kalaset. 3,5 kg vägde paketet.

CSL Re-Loaded -04
Länk
Det jag menar är bara att påslagen är i grövsta laget. Hade inte sagt något om det handlat om lite marginal men nu är det dubbla priset på många saker. Kollar t.ex på kolfiber delar till inredningen... Man kan få en komplett med dörrhandtag, ratt, panel osv. för €1900 medan CR tar c:a 7.000kr / del. Vet ju inte ifall det är samma kvalité på CF där dock.
Det med momsen....
Köper jag hem en produkt för 1000 euro som privatperson, betalar jag endast tysk moms och frakt.(som tillkommer i det här fallet då priset är netto 1000 euro, i alla fall sist jag frågade...)
Köper jag hem en produkt för 1000 euro som företag, betalar jag bara frakten, men måste lägga på moms när jag säljer det vidare. Har jag, säg ett påslag på 30%, och frakten kostar 100 euro då hamnar jag på= 1725 euro. Det går snabbt upp.
Mitt påslag är lite större då jag även ska kunna fakturera, företagare, försäkringsbolag etc., samt lämna garantier. Många kollegor i branshen klassar dessa produkter och mycket annat (tex.lexus lysen) som special, och vill att kunden frånskriver sig garanti. Detta är inte fallet med oss!!
Likaså måste du som privatperson lägga upp 100% i förskott, till ett företag du inte vet mycket om.
Detta är ingen hobby, utan är kalkulerat för att kunna bedrivas som vilket företag som hellst. Tyska delar kanske du kan ta hem billigare och enklare, men det finns kunder som uppskattar den service också. Spriten och vinet är också billigare söderut, likaså mycket annat...
Det vi satsar hårt på är att utveckla våra egna produkter, som ligger väldigt bra till i pris och prestanda.

Sist så kan jag inte hålla med om att vårat påslag är i grövsta läget. Vad jämför du med??
Jag har jobbat med både trim, styling, billarm, bilstereo och bildäck och kan försäkra dig att marginalen vi tar ut på just dom prylarna är väldigt normal. Kolfiber är ingen volymprodukt, och kan inte säljas med 10% marginal.
Delarna du kollar på är inte billiga för 1900 euro heller, eller hur?Håll utkik efter våra egentillverkade inrednings bitarna som kommer snart.
Ett motsvarande inrednings kitt i kolfiber till en E39 tar jag 12000 kr för...
Ha det.
Vad jag menar med att påslaget är i grövsta laget är att jag kan inte motivera mig att handla av er istället för utomlands. Ser ingen som helst fördel med eran handel...

Sen så får jag även hem delar ifrån USA billigare ;)
mr_xc99
Front E46shop.de > [LÄNK] > €950 (ca 8.600kr)
Front CarbonRacing.com > [LÄNK] > 17.800kr

17.800 kr - 8.600 kr = 9.200 kr

Dörr E46Shop.de > [LÄNK] > €1.000 (ca 9.000kr)
Dörr CarbonRacing.com > [LÄNK] > 19.000kr

19.000 kr - 9.000 kr = 10.000 kr

Som ni ser så sparar man 19 tusen 200 kr

- 19.200 kr -

Vilket skulle ni välja ?

Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
hörru mr_xc99,
har du redan glömt va Imola skrivit i sitt första inlägg *ASG*
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Alla företagare får sätta sina egna priser. Sen om vi väljer att handla där är en annan sak.

Det finns många ute i cyberrymden som inte vill/kan/vågar inte beställa saker från andra ställen pga garanti mm. I detta fall handlar det om väldigt dyra saker och då måste det vara 100 % perfekta grejjer. Inte många som vågar chansa...

Har själv väldigt mkt kolfiber på min bil, men har inte ekonomin att köpa delar till den från företaget i fråga. Har spanat in deras hemsida flera gånger och även grejjerna då jag varit på mässor. Men inte hoppar jag på de pga det, utan låter de köra sitt eget race och hoppas att det går bra för de så de en dag kanske kan dra ner på marginalerna lite så vi andra dödliga har råd att köpa.

Marginal på ca 100 % är inget onormalt. Speciellt inte för ett företag som måste ta kostnader för utveckling av nya produkter.

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
Velle:

Kommer era egna produkter att bli billigare?
Alla kan ju inte bli sponsrade som Gladiatorn ;)
pe
207
peca
E61 Touring LCI
En liten kommentar kring momssnacket bara så att kalkylerna blir rätt;

Köper du som privatperson en sak för 1000 EUR i Tyskland så ingår moms med 15%.
Som företagare med giltigt momsnummer köper du varan i Tyskland exkl. deras moms dvs. för 870 EUR ( +15% ger slutpris 1000 EUR ).
Konsumentpriset i Sverige med 30% marginal enligt ovan blir då 1515 EUR.

Är utpriset i Sverige ( motsvarande 2000 EUR ) dubbelt mot i Tyskland ( 1000 EUR ) så är marginalen/påslaget 75% exkl. moms och frakt. Det är affärsmässigt inget onormalt även om det är ovanligt att man har det när man köper in till fullpris från ursprunget...dvs. man har inget återförsäljarpris utan köper för samma pris som konsument exkl. moms.
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Det där kan man diskutera i oendlighet men jag tycker att deras priser är konkurenskraftiga .

Jag har handlat med möbler och det är ju tur att ni inte kollat deras påslag då om ni tycker att CR är dyrt .

I möbelbranschen är det brukligt med ett påslag på minst 100% + moms och det är ingen skilnad på imort eller svensktillverkade möbler .
alltså jag köper en soffa för 1000:- kör dubbelkalkyl som det kallas 2000:- + moms = 2500:-

som ni ser så blir momsen på försäljningspriset i sverige som alla företag måste betala enligt lag .

ni kan ju tänka er då vad en exlusiv soffa för 15-20 tusen netto hamnar på i påslag och moms ???

CR har alltså väldigt bra priser på sina grejjer + att dom tjänar pengar annars finns det väl ingen vits att ha ett företag .

men det går att handla Momsfritt i eu för företag om man har ett så kallat VAT nummer är inte helt hundra på reglerna för det men det ska vara mycket smidigare .

M som i Motor
M3 CSL nice
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.