|
|
|
|---|---|
|
Ett konstigt ljud kommer nånstans från motorn när man ska köra iväg. Oftast kommer det efter en 10meter, det liksom tjoongar till, låter ungerfär som fjädern sträcker på sig. Det som e konstigt är det att ljudet bara kommer när bilen har varit avstängd och man ska köra iväg. Om du bara stannar och sen kör iväg så låter det ingenting. ../molle | |
|
Tjena Molle! Har exakt samma bil som dig, och har exakt samma ljud :) Nästan alla som har samma bil upplever samma sak, vad jag har kunnat läst mig till här på forumet så är det ABS:en som görn en självkontroll när man kör iväg .. vet inte om detstämmer men verkar logiskt .. vad jag ville få fram är att du inte är ensam och att det inte är något allvarligt :) mvh Daniel |
|
|
Tack Danne! Då får vi hoppas att det e det. |
|
|
Hade ett sådant ljud i min gammla 325:a och då var det dålig vätska till styrservot, kan även vara luft/vatten i den. mvh Andy /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
| Finns tidigare slingor om detta ämne, även jag har detta ljud efter start. Vet dock att det inte är ABSen utan har ngnting med servostyrnignen att göra. Har prövat lufta servon, men kanske skall byta vätska också. Ljudet verkar uppkomma strax efter att servotrycket är uppe och man rör på ratten. Ibland känns det även svagt i ratten samtidigt som det tjongar. | |
|
Tjena! jag tror dock inte det är servon, jag känner det i pedalstället och det spelar ingen roll om jag rör på servon eller inte .. det kommer alltid efter att man nått en viss hastighet, men jag vet inte, igentligen kan det vara vad som helst ? :) / daniel |
|
| antagligen kan tjongande ljud bero på flera olika saker. I mitt fall vet jag att ngt är fel då ljudet inte alltid har funnits. Skall göra insp 2 i januari så då kanske allt får en lösning och sedlarna får vingar:) Känner dock inget i pedalerna. Egentligen kanske man är lite finkänslig ljudet är knappast något t.ex. min mor skulle notera, men är det ett ljud som inte skall vara där vill jag få bort det. | |
|
hej igen! jag har iofs alltid hört mitt ljud, men visst, lite störande kan det vara .. vi kanske inte menar samma ljud iheller ? :) men säg till när din varit inne på INsp2 och säg vad dem sa, jag ska fråga NFS idag, han kanske vet vad det handlar om .. ha d! mvh Daniel |
|
|
Har du hört nånting Danne? |
|
|
har jagat honom, inget svar än .. ringer imorron igen .. mvh daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.